در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از تعدادی از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون ساسی، امنیتی، اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر سمنان ضمن بیان اینکه مقابله با مواد مخدر در جامعه دغدعه بسیار مهمی است گفت: امروزه استفاده از مواد مخدر صنعتی و دست ساز‌های بشری بجای سنتی شرایطی را فراهم کرده تا این افراد با خطر به اندازه بمب ساعتی به صورت عادی در جامعه حضور یابند.

او افزود: جنایاتی در سطح جامعه که در اثر مصرف مواد مخدر رخ می‌دهد زنگ خطری است که اهمیت مبارزه با این بحران اجتماعی را به صدا در می‌آورد.

خجسته پور هم چنین ضمن تاکید بر اینکه دغدغه مندی مسئولان در حوزه مواد مخدر باید بیش از پیش افزایش یابد تشریح کرد: بار مسئولیت برای مسئولینی ک در این مشکلات اثر گذار هستند بسیار سنگین هستند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه سوداگران مرگ منافع اقتصادیشان در گرو اعتیاد جوانان و ورزشکاران هستند تصریح کرد: به همین خاطر تمام تلاششان را می‌کنند تا به دام اعتیاد بیاندازند.

او  اضافه کرد: مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید یاریگر زندگی جوانان و نوجوانان باشند تا سوداگران مرد بازیگر زندگیشان نشوند.

خجسته پور ضمن تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت اجتماعی در این حوزه گفت: تا زمانی که مبارزه با مواد مخدر احتماعی نشود، مشکلات حل نخواهد شد.

او  ادامه داد:باید اقدامات در حوزه پیشگیری از اعتیاد، انجام شود چراکه  تاثیر ان بیشتر است و پس از آن نیز صیانت از معتادان و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای آنان بمنظور جلوگیری از بروز مشکلات بعد از آن نیز باید مورد توجه باشد.

خجسته پور بیان کرد: نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی، اموزشی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهشض آسیب‌های اجتماعی آن در جامعه بیش از پیش تلاش کنند و از ظرفیت‌های موجود استفاده نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار