نماینده ایذه و باغملک در مجلس خطاب به رئیس جمهور منتخب به شیوع فساد در سیستم اداری کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله ایزد پناه نماینده ایذه و باغملک در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا حماسه ۲۸ خرداد و انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم را تبریک می‌گوییم. ملت تاریخ ساز ایران و همه جهان در انتظار عملکرد دولت در حوزه اقتصاد، معیشت و حل مسائل سیاست خارجی هستند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: این انتظار با تشکیل دولتی شایسته، مقتدر، فراجناحی و با رویکرد جناحی محقق می‌شود.

وی در ادامه ضمن خطاب قرار دادن رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی! سیستم اداری کشور مبتلا به بیماری فساد و پارتی بازی شده و رشوه به امری عادی تبدیل شده و با وجود عدم شفافیت، ناکارآمدی، ضعف سیستم اداری، کاهش انضباط اجتماعی، روح مادی گری، نقص مجموعه‌های نظارتی و عدم ثبات مدیریتی مجموعه‌ای از عواملی است که باید با آن‌ها برخورد شود.

به گفته‌ این نماینده مجلس دولت آینده باید راهی برای رفع این مشکلات پیدا کند.

ایزدپناه در ادامه به بیان انتقاداتی درباره وضعیت مردم خوزستان پرداخت و با طرح این پرسش که چرا خوزستان همواره در معرض تهدید است؟ گفت: ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به این استان است یعنی سهم این استان در تولید ناخالص ملی سهمی سه برابر جمعیتش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیشترین منابع آب شیرین کشور و محور امنیت غدایی خوزستان است. ۵۰ درصد ارز کشور از منبع نفت، گاز و پتروشیمی این استان تامین می‌شود و از آنجایی که خوزستان نقطه قوت اقتصاد ایران است همواره مورد تهدید و طمع دشمن بوده است.

ایزد پناه گفت: جنگ و تجاوز دشمن در دوران جنگ تحمیلی، فعال کردن گروه‌های تجزیه طلب، فعال کردن گروه اعتقادی ایمانی، فعال کردن گروه‌های تروریستی و اقداماتی مثل بمب گذاری، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای نمونه‌هایی از تلاش‌های دشمن در خوزستان بوده و هست. آنچه بر این تهدیدات اضافه شده است افزایش نرخ بیکاری، فقر و محرومیت است که باعث بالا رفتن سطح نارضایتی عمومی در استان شده است. افزایش نارضایتی عمومی یک تهدید بالقوه است و با نگاه ملی و صورت تقویت اقتصاد کشور مخصوصا خوزستان باید جلوی جولان تهدیدات دشمن را بگیریم.

وی ادامه داد: دولت آینده به دور از شعار به فکر رفع محرومیت استان باشد و امکانات اولیه زیست جمعی مثل آب، برق، راه سازی و جاده سازی و آموزش و بهداشت اقدام کند و به این وسیله سطح رضایت مندی مردم خوزستان رود.

نماینده ایذه و باغملک گفت: مردم خوزستان از دولت انتظار دارند این مسائل زودتر حل شود.

وی در ادامه تذکری به وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل نشدن پروژه‌های نیمه تمام ورزشی داد و بیان کرد: سالانه ۱۹ میلیون تن نیاز کشور به واردات نهاده دامی داریم در حالی که کشور می‌توان این نهاده را تامین کرد، ولی مافیای صادر کنندگان این اجازه را نمی‌دهند و باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
پیشنهاد می دهم به عنوان یک نمونه، میزان تطابق نحوه جذب عضو هیئت علمی در پژوهشگاه قوه قضائیه با مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نتیجه به اطلاع عموم برسد.
آخرین اخبار