به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در مراسمی از فعالان این حوزه در آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کسب کرده است.

استاد رحیمی افزود: کشفیات مواد مخدر استان آذربایجان شرقی طی پارسال با ۱۰۲ درصد افزایش به حدود ۶ تن رسید.

او  اسکان حداقل ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر در ایام کرونایی در مرکز ماده ۱۶، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان با اعتبار ۳ میلیارد تومان و برگزاری بیش از سه هزار کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی و مهارت با پوشش ۱۱۶ هزار نفر را از موفقیت‌های استان در حوزه مقابله با مواد مخدر در سال ۹۹ برشمرد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تقدیر از هماهنگی و تعامل نهاد‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر گفت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از مناطق اصلی در خصوص ترانزیت مواد مخدر است و استان آذربایجان شرقی نیز به مراتب در این زمینه از حساسیت زیادی برخوردار است از همین رو طراحی و اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر نیاز به تلاش مضاعف و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی دارد.

پورمحمدی افزود: در کنار کشف محموله‌های مواد مخدر و انهدام باند‌های قاچاق که موجب کاهش چشمگیر دسترسی به مواد برای افراد می‌شود، اولویت‌های اصلی ما مصونیت بخشی به جامعه، پیشگیری و آموزش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.