نماینده مردم آذربایجان شرقی به شیوع لابی گری و ایجاد فضای مشمئز کننده در مجلس هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس (امروز سه شنبه ۸ تیر ماه) گفت: از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های اسلامی شهر و روستا سپاسگزاریم که با وجود مشکلات عدیده‌ای که مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و مخالفان ناکارآمد داخلی برای قشر‌های مختلف مردم به ویژه قشر‌های ضعیف و متوسط جامعه به وجود آورده بودند شایسته تقدیر است.

فرهنگی در ادامه بیان کرد: حجت الاسلام رئیسی با وجود مشکلات، هجمه ها، کارشکنی ها، تاخیر در رای گیری ها، وجود کرونا و فضای سنگین تبلیغاتی در داخل و خارج از کشور موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی کسب کند.

نماینده تبریز در ادامه با بیان اینکه به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌کنیم در انتخاب همکارانشان در دولت جدید اهتمام داشته باشند ادامه داد: تعیین وزرای مناسب و کارآمد به موفقیت دولت و رسیدن به اهداف تعیین شده رابطه مستقیم دارد. موضوع تامین آب و برق در کل کشور و به ویژه آذربایجان شرقی و شهر تبریز یکی از دغدغه‌های مهم ماست و مسئله تامین آب شرب تبریز از اولویت‌های مورد تاکید ماست، زیرا شاهد قطعی‌های آب غیر مسئولانه در این استان هستیم.

وی افزود: لازم است استاندار و مسئولان ذی ربط در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند. سال گذشته درخواست کردیم نسبت به بهسازی نیروگاه تبریز اقدام شود تا هم از آلایندگی و مضرات سوخت مازوت در امان باشیم و هم در صرفه جوی آب موفق باشیم، ولی اقدام مناسبی صورت نگرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جلسه با وزیر هم هم نتیجه عملی نداد و فقط با وعده و وعید‌هایی مواجه شدیم که نتیجه‌ای در بر نداشت.

نماینده تبریز تاکید کرد: کارآیی و کار آمدی مجلس و برخی کمیسیون‌های آن زیر سوال جدی است، اهتمامی از سوی مدیریت مجلس برای اصلاح آن وجود ندارد و از پیشنهادات موثر استقبال نمی‌شود. لابی گری و ابراز ارادت‌ها گاهی مشمئز کننده است و فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کرده و فضا را آلوده کرده است.

فرهنگی ادامه داد: با وجود مکشلاتی که در اجرا وجود داشت زحمات فراوانی کشیده شد، امیدواریم در فرصت باقی مانده رسیدگی به اعتراض‌ها درباره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا رسیدگی شود. هشدار می‌دهم آینده گوشت و شیر و سایر مواد پروتینی در خطر است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد شروع به کار دولت بعدی را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهره برداری از خط ریلی میانه تبریز تا ایستگاه خاوران یکی از انتظارات مردم آذربایجان شرقی است و امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار