مدیرکل امور بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: ۲۷۵ میلیون نفر در دنیا مواد مخدر تا سال ۲۰۲۰ مصرف کرده اند و بیش از ۳۶ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن اسپری مدیرکل امور بین‌المللی وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد و قاچاق غیرقانونی تصریح کرد: تولید و مصرف مواد مخدر در جهان نسبت به درصد جمعیتی، در حال افزایش است.

مدیر کل امور بین الملی وزارت امور خارجه گفت: بازار‌های موادمخدر پیچیده و مملو از کانابیس، هروئین و صد‌ها ماده صنعتی است و در سال‌های اخیر شاهد گسترش مواد خطرناکی هستیم که در گزارش اخیر سازمان ملل در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منعکس شده است.

اسپری افزود: ۲۷۵ میلیون نفر در دنیا مواد مخدر تا سال ۲۰۲۰ مصرف کرده اند و بیش از ۳۶ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می‌برند.

وی بیان کرد: کوکائین مربوط به اقشار مرفه در جهان است و کرونا مشکلات ناشی از موادمخدر را افزایش داده است و این موضوع، دستاورد‌های توسعه پایدار را به مخاطره می‌اندازند.

مدیر کل امور بین المللی وزارت امور خارجه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار بزرگترین تولیدکننده تریاک افغانستان قرار دارد و متحمل هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی شده است و علی رغم تحمل این هزینه‌ها، با تحریم‌های ظالمانه در تجهیزات مبارزه با مواد مخدر مواجه است.

اسپری ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سهم خود را در مبارزه با موادمخدر ایفا می‌کند، گفت: موادمخدر معضلی مشترک و جهانی است و ابعادش فراتر از مرز‌ها است و هیچ کشوری از خطرات آن مصون نیست؛ لذا مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از سوی همه کشور‌های دنیا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار