رییس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین از افزایش ۶ درصدی میزان مصالحه در پرونده‌های قضایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت السلام محمد حیدری رییس شورا‌های حل اختلاف استان در مراسم تجلیل از اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان گفت: میزان مصالحه در پرونده‌های قضایی استان سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن از ۲۷ درصد به ۳۳ درصد افزایش یافت.

حجت السلام حیدری افزود: استان قزوین در سال ۹۸ رتبه بیست و سوم کشور را در زمینه مصالحه پرونده‌ها داشت که با اقدامات صورت گرفته این رتبه پارسال به چهاردهم ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: میانگین ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان در سه ماهه سال جاری هم ۳۵ درصد بوده و تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد مصالحه و جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی به کار گرفته شده است.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: مختومه شدن پرونده‌ها از طریق صلح و سازش از تشکیل پرونده‌های متعدد در دادگستری جلوگیری می‌کند.

این مسوول ادامه داد: پرونده‌هایی که در شعب شورا‌ها و واحد‌های مصالحه با صلح و سازش مختومه می‌شوند بنا به توافق دوطرف، دوباره در محاکم برای آن‌ها تشکیل پرونده صورت نمی‌گیرد و این امر یکی از عوامل موثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۵ شعبه طلایه داران صلح و سازش روستایی در استان، گفت: این شعب پیشگام در مصالحه هستند و در زمینه صلح و سازش پروند‌ها با شورا‌ها همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار