در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه شنبه ۸ تیر شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۳۸ میلیارد تومان رسید. «وامید»، «ومعادن» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ومدیر»، «برکت»، «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.



شاخص هم وزن نیز با رشد ۲۷۷ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۴۶ سهم به ارزش ۴ هزار و ۳۸ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۶۴ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وامید، معادن و شستا به ترتیب با ۱۱۴۲.۶۴، ۸۸۴.۴۲ و ۷۵۲.۰۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد‌های شستا، فارس و شپنا به ترتیب با ۷۸۳.۱۴، ۶۴۷.۵۲ و ۳۲۳.۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد آریا، زاگرس و شگویا به ترتیب با ۵۴.۲۴، ۲۴.۹۹ و ۱۳.۹۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های ودی، غویتا و وهور به ترتیب با ۱.۸۹ و ۱.۷ و ۱.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه مواد دارویی، بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داده اند، خودرو و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بوعلی، اخابر و شکربن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ولیز، کساپا و سنیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های تملی ۶۱۲، تملی ۷۱۲ و تملی ۷۰۲ بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های تسه ۹۸۱۰۲، اوان و زفکا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، اخابر و والمند و بورس و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ثنوسا، بکاب و خزر در بورس تهران داشتند.



برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، وسپهر، اراد ۵۰ بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های اراد ۸۶، اراد ۸۷ و اراد ۸۵ بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.




 

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس


نماد‌های خساپا، خودرو ومدیر بیشترین حجم معامله و نماد‌های برکت، شستا وخساپا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های کرمان، ذوب و اتکای بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۸۵۴، اراد ۷۴۴ و اراد ۸۵ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
چراباوجود بالا رفتن شاخص بورس این سهام پالایش یکم بالا که نمبره هیچ منفی هم شده
آخرین اخبار