رئیس مرکز بهداشت دشت آزادگان نسبت به افزایش مصرف موادمخدر در نوجوانان و جوانان هشداد داد و علائم تشخیصی آن را تشریح کرد.

سید حمید نجات رئیس مرکز بهداشت دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با هشدار نسبت به افزایش گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف موادمخدر و انواع دخانیات گفت: والدین باید ارتباط‌های اجتماعی و دوستانه فرزندان خود را مدیریت کنند تا از گرفتار شدن آن‌ها در دام اعتیاد جلوگیری نمایند.

او با بیان اینکه تشخیص زودهنگام اعتیاد به انواع دخانیات و موادمخدر در نجات فرزندان نقش مهمی دارد، افزود: خانواده‌ها باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده علائم بالینی از جمله؛ قرمزی چشم ها، آبریزش بینی بدون سرماخوردگی، کم اشتهایی با پراشتهایی، استفاده بی دلیل از قطره چشمی نفازلین و فقدان تمرکز اقدامات لازم را انجام کنند.

نجات گم شدن پول، کناره گیری از اجتماع، افسردگی، خستگی بی دلیل، بی توجهی به نظافت شخصی، ارتباط نامطلوب با اعضای خانواده، رفت و آمد با گروه جدید دوستان با شرایط نامناسب اجتماعی، اُفت تحصیلی و نمره‌های درسی، حضور نامنظم و خودداری از حضور در مدرسه و بی علاقگی به فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی‌ها را از دیگر علائم و نشانه‌های اعتیاد فرزندان به موادمخدر برشمرد.

رئیس مرکز بهداشت دشت آزادگان تصریح کرد: اگر والدین در اتاق فرزند خود و یا سایر قسمت‌های منزل و به ویژه مکان‌های مخفی و خصوصی کاغذ رول شده، شیشه‌های کوچک دارو، قطره چشمی، فندک و کبریت، کاغذ آلومینیومی سوخته، لوله خالی خودکار، لامپ کوچک یخچال و... مشاهده کردند باید به طریق صحیح به موضوع ورود کرده و از حاد شدن مسئله اعتیاد فرزند خود جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلمانی
۱۷:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
تربیت خانوادگی و محل زندگی خیلی تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
متاسفانه اعتیاد روز به روز داره بیشتر میشه