عسکری کیا با اشاره به تاثیر آموزش‌های مهارتی در کاهش جرم در جامعه گفت: باید زندان‌ها به کارگاه‌های مهارت آموزی تبدیل شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور عسکری کیا رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوشتر در جلسه تخصصی توسعه آموزش مهارتی در زندان که با حضور جمشیدی رئیس زندان و مسئول آموزش و اشتغال زندان این شهرستان گفت: توسعه آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در زندان راهکاری برای کاهش جرم در جامعه است.

او کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان را از مهم‌ترین اهداف ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی مهارت آموزی بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت آموزش براساس نیازسنجی برای زندانی‌ها در سال ۱۴۰۰ تدوین دشه است.

عسکری کیا بیان داشت: سعی شده دوره‌هایی در زندان‌ها طی امسال برنامه‌ریزی شود که اثربخشی بهتر و کاربرد داشته و آموزش‌ها متناسب با فرصت‌های شغلی داخل زندان همچون دوره‌های حجاری روی سنگ معرفی، پیرایشگری مردانه از این موارد باشد.

این مقام مسئول توسعه مهارتی برای توانمندسازی زندانیان فعال سازی کارگاه صنعت ساختمان و راه اندازی کارگاه تأسیسات به صورت مهارت آموزی در محیط کار واقعی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا عنوان و اظهار کرد: اعطای گواهینامه مهارت پس از کسب موفقیت در آزمون‌های پایان دوره، استفاده از مزایای گواهینامه مهارت در زمان حبس نظیر؛ کاهش مدت محکومیت، استفاده از مرخصی‌های تشویقی، امکان اشتغال در بنیاد تعاون حرفه آموزی و کسب درآمد حین اجرای محکومیت، دریافت تسهیلات خود اشتغالی از مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان و امکان راه اندازی شغلی آبرومند پس از اتمام حبس از دیگر مزایایی است که برگزاری دوره ها‌ی مهارتی برای زندانیان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.