۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی امسال برای واگذاری معادن غیرفعال در خراسان رضوی شرکت کردند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی روز معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی امسال برای واگذاری معادن غیرفعال در این استان شرکت کردند که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

او افزود: ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در اردیبهشت ماه گذشته با تصمیم دولت مبنی بر فعال کردن معادن غیرفعال در سطح کشور آزادسازی و مشمول مزایده عمومی شده است.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بوده است.  
توکلی بیان کرد: مجوز پیشین دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری معدن در چهارچوب آزادسازی اخیر سلب صلاحیت شده است؛ و گواهینامه‌های کشف معدن، سلب اولویت و مدارک دارندگان آن‌ها ابطال می‌شود تا همه معادن آزاد شده در قالب مزایده عمومی آماده جذب سرمایه‌گذار جدید شود.  

او تصریح کرد: نخستین مزایده امسال در همین چهارچوب برای ۳۵۸ محدوده معدنی غیرفعال آزادسازی شده، که عمده آن فلزی بود، برگزار شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: نتایج این مزایده که حضور و استقبال سرمایه‌گذاران در آن پرتعداد و چشمگیر بود، تا یک ماه دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار