هوشنگ نصیرزاده در خصوص لغو قانون ورود بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص ممنوعیت  جذب بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: ورود بازیکنان و مربیان خارجی از چند سال پیش در لیگ دسته یک فوتبال  و لیگ های پایین ممنوع شده بود و سال گذشته نیز به دلیل پرونده‌های بیش از حد بدهی تیم‌های ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی، درخواست‌هایی بیرون از جامعه فوتبال مطرح شد که در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جذب بازیکن و مربی خارجی در تیم‌های ایرانی ممنوع شود. فوتبال یک پدیده خارجی است و ما نمی‌توانیم  خودمان را  از قواعد جهانی فوتبال مستثنی کنیم. تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به بازیکن و مربی خارجی نیاز دارند.  

او ادامه داد: ۹۰ درصد پرونده‌های بدهی تیم‌های ایرانی به بازیکنان و مربیان به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوق این افراد  و مشکلات تحریم نیز باعث تشدید این موارد شده است. برخی مدیران تیم‌های ایرانی نمی‌دانند طبق قوانین فیفا اگر ظرف ۲ ماه حقوق بازیکن و مربی خارجی خود را پرداخت نکنند، این افراد می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند و تیم مذکور باید همه مبلغ قرارداد را نیز پرداخت کند. فدراسیون فوتبال ۵ ماه حقوق مارک ویلموتس، سرمربی اسبق تیم ملی را پرداخت نکرد و او هم به همین دلیل قراردادش را فسخ کرد. 

او  افزود: در صورت ورود بازیکنان و مربیان خارجی در فصل آینده لیگ برتر فوتبال، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که مجددا تیم‌های ایرانی قرارداد‌های معقولی با این افراد منعقد کنند یا بازیکنان و مربیان خارجی به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان قرارداد را یک طرفه فسخ نکنند. در فوتبال ما میزان تغییر مدیران ۲/۵ برابر مربیان است و این تغییرات زیاد باعث می‌شود مدیرانی که به قوانین فیفا آگاه نیستند، سرکار بیایند و تیم‌های ایرانی از این مسئله زیان زیادی دیده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار