وزارت خارجه به اظهارات قریشی درباره‌ی مهاجران واکنش نشان داده و از این کشور خواسته تا از این موضوع به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، وزارت خارجه، به اظهارات اخیر شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان درباره‌ی مهاجران واکنش نشان داده و از این کشور خواسته تا از این موضوع، به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکند.

در اعلامیه‌ای که روز دوشنبه -۷ سرطان- از سوی وزارت خارجه نشر شده، آمده است: «دولت افغانستان، همواره خواهان برگشت دوام‌دار و عزت‌مندانه‌ی مهاجران افغان به کشورشان بوده و در این راستا، در چارچوب ساختار‌های موجود، هم‌کاری دوجانبه به‌شمول برنامه‌ی عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی، با دولت پاکستان به گونه‌ی مستمر کار می‌کند.»

این وزارت، گفته است که انتظار می‌رود تا کشور‌های همسایه، از مسأله‌ی مهاجران به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکنند.

در اعلامیه، آمده است که هم‌کاری‌های صادقانه‌ی پاکستان در راستای پایان جنگ و تأمین صلح پایدار در افغانستان، به مراتب مؤثرتر از اظهار نظر‌ها و پیش‌بینی‌های نگران‌کننده از سوی مقام‌های پاکستانی است.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان، روز یک‌شنبه -۶ سرطان- گفته بود که پاکستان در جریان سال‌های گذشته، میزبان ۳.۵ میلیون مهاجر افغانستانی بوده و از این بیش‌تر نمی‌پذیرد. او تأکید کرده بود که پاکستان باید مرز‌های خود را ببندد و از منافع ملی خود دفاع کند.

به گفته‌ی آقای قریشی، احتمال دارد که افزایش خشونت‌ها در افغانستان، سبب سرازیر شدن مهاجران بیش‌تر به پاکستان شود.

گفتنی است که پیش از این نیز، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در مصاحبه‌ای با نیویارک تایمز، گفته بود که اگر طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کند، پاکستان مرز‌های خود را می‌بندد تا از هجوم مهاجران جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار