همزمان با موج جدید کرونا در روسیه، شمار قربانیان کرونایی در دو شهر این کشور رکورد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری رادیو اروپای آزاد، در حالی که روسیه با موج جدید کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، مسکو، پایتخت روسیه و سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ این کشور رکورد جدیدی را در قربانیان کرونایی به ثبت رساندند.

مقامات روسیه روز دوشنبه اعلام کردند تنها در مسکو، پایتخت روسیه ۱۲۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. این میزان مرگ و میر تنها یک روزپس از آن رخ می‌دهد که مسکو برای نخستین بار مرگ بیش از ۱۰۰ نفر را به ثبت رساند.

همچنین بر اساس این گزارش، در شهر سن پترزبورگ روسیه نیز مرگ ۱۱۰ نفر گزارش شده است. طبق اعلام مقامات روسیه در روز دوشنبه، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۱ نفر بوده است که با این حساب، مرگ و میر ناشی از این بیماری در این کشور به ۱۳۳ هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

با این حال، آژانس آمار فدرال روسیه که به طور جداگانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را در این کشور حساب می‌کند، شمار بالاتری از قربانیان را گزارش کرده است. این سازمان از مرگ ۲۷۰ هزار نفر از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ خبر داده است. با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار مرگ و میر واقعی کرونا در این کشور از این تعداد نیز بالاتر است.

رکورد زدن روسیه در آمار مرگ و میر کرونایی در حالی صورت گرفته که این کشور با گونه دلتای کرونا که سرعت بالایی در انتقال پذیری دارد، دست و پنجه نرم می‌کند.

تا کنون بیش از ۱۸۲ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار