۴۴۲ قلم کالای اساسی و ۵۰۰ بسته اسباب‌بازی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال میان ۲۴۰ خانواده ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه شهر فنوج، بزمان و شهر علی اکبر سیستان و بلوچستان در قالب طرح «منظومه توانمندسازی ایتام» توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در آیین طرح «منظومه توانمندسازی ایتام» که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور مسوولان استانی سیستان و بلوچستان و سمنان انجام شد اظهارداشت: منظومه طرح توانمندسازی ایتام با هفت محور انجام خواهد شد که با توجه به در برگیری مفاهیم حامیان فرهنگی، حامیان اشتغال و ازدواج طرحی بسیار ارزشمند و راهبردی است.

مرتضی بختیاری افزود: با توجه به برنامه‌های خوبی که در سطح کشور برای بحث یتیمان و اشتغال داریم در سال ۱۴۰۰ برای استان‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اعلام خواهد شد که خدمت بزرگی به جامعه هدف کمیته امدام امام خمینی(ره) در تمام این استان‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا ۱۳ هزار خانواده سیستان و بلوچستانی و ۲ هزار خانواده سمنانی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته و امیدواریم با اشتغالزایی و توانمندسازی این افراد تعدادی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند از این پوشش خارج و خود حامی افراد دیگری شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: امروز روز ویژه‌ای بوده و با همت مسوولان و خیران اتفاق بسیار خوبی برای جمعی از خانواده‌های ایتام در سه شهرستان فنوج، بزمان و شهرعلی‌اکبر بعد از یک پروسه طولانی که در طرح منظومه توانمندسازی ایتام طراحی و نیاز سنجی شد رقم خواهد خورد.

سیدمهدی عبادی با بیان اینکه این ۴۴۲ قلم کالای اساسی برای خانوارهای ایتام سه شهر سیستان و بلوچستان از سوی خیران سمنانی تهیه شده افزود: یخچال، فرش،اجاق گاز،ماشین لباسشویی، کولر، منبع آب و هر نیازی که خانواده‌های ایتام در آن زمینه مشکل داشته و گرفتار بودند امروز به همت خیران تهیه و توزیع شد.

او  خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان ۱۷۰ هزار خانوار را تحت حمایت خود قرار داده که نزدیک به ۱۶ درصد جمعیت این استان تحت پوشش این نهاد هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار