رئیس دادگستری کوهبنان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی در این شهرستان به ۹۵ درصد در سال ۹۹ رسیده، گفت: این کار صرفه جویی منابع و نیروی انسانی را در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با هفته قوه قضاییه با حضور اعضای شورای اداری و شورای تامین، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، اعضای شعب حل اختلاف، خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران، جمعی از کارکنان ادارات و دادگستری کوهبنان، مراسم غباروبی، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر و منور شهیدان در جوار امامزاده سلیمان شاه شهرستان کوهبنان برگزار شد.

محمد مهدی میرزایی رئیس دادگستری کوهبنان در این آیین بیان داشت: شهادت شهید بهشتی و یاران صدیق حضرت امام (ره) در سال ۶۰ به دست منافقین کوردل، یادآور یکی از تلخ‌ترین حوادث انقلاب است، اما خون پاک این شهیدان موجبات بصیرت مردم شد و قوام نظام را رقم زد.

او افزود: هفته قوه قضاییه فرصتی برای تکریم دوستان در قوه قضاییه و افشای بیشتر جنایت‌های آمریکاست.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: امسال با کار مضاعف، گام‌هایی برای خدمت رسانی مضاعف و تحقق شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری برداریم.

او تاکید کرد: نظم و انضباط در حیطه شخصی، اجتماعی و کاری، وقت شناسی، امیدواری به آینده، ابتکار، نوآوری و خلاقیت از مهمترین ویژگی‌های شهید بهشتی بود.

رئیس دادگستری کوهبنان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شهید بهشتی یک انسان کامل، شدیداً معقتد و‌متعبد بود  که در کشاکش انقلاب با کمال خلوص و صبوری در برابر بدخواهان ایستادگی کرد.

او با اعلام اینکه بعد از انقلاب تهمت‌هایی به شهید بهشتی زدند، افزود: ضد انقلاب و بدخواهان هجرت وی به آلمان را علم کردند، اما ایشان صبور بود؛ لذا حضرت امام (ره) بر مظلومیت این شهید تاکید کردند.

میرزایی گفت: مسئولان قضایی باید خود را بسنجند که چه مقدار رفتار، گفتار و کردار آنان منطبق بر فضیلت‌های شهید بهشتی است.

او تاکید کرد: قوه قضاییه، به عنوان یکی از بازو‌های نظام است و نظام اسلامی برای حفظ و بقای خود نیازمند بازوانی قوی است؛ لذا باید از تضعیف این قوه پرهیز کنیم و برای تقویت آن گام برداریم تا شاهد نظم و امنیت بیشتر باشیم؛ چرا که در کمال امنیت مقتدر شاهد اقتصاد پویا هستیم.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: در برخی رسانه‌ها تلاش شده با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان منتخب  مردم، حرکت جدی و قوی قوه قضاییه برای مبارزه با فساد و اخلال در نظم و امنیت کم رنگ جلوه داده شود؛ اما سند تحول قضایی بر اساس گام دوم انقلاب تنظیم شده که ارتقای عدالت و رضایت مردم در راس این سند قرار دارد.

او با اشاره به اینکه دستاورد‌های قوه قضاییه فراوان است، افزود: در دادگستری شهرستان کوهبنان متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها  به کمتر از ۷۰ روز رسیده و ابلاغ الکترونیکی به ۹۵ درصد در سال ۹۹ رسیده است که ما رتبه چهارم استانی را داریم.

میرزایی تصریح کرد: ابلاغیه الکترونیکی  صرفه جویی در منابع و نیروی انسانی را در برداشته است که اگر به ۱۰۰ درصد برسد از حضور مامور به درب منازل جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.