مدیرکل دفترهماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت: صادرکنندگان در صورت بازگرداندن ارز‌های صادراتی در بازه زمانی کمتر از ۴ ماه از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمود بازاری، مدیرکل دفترهماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت با بیان این که راه اندازی میز‌های تخصصی در استان‌ها را در بحث محصولات کشاورزی مختلف پیگیری کرده ایم، گفت: در البرز میز تخصصی ماکارونی و قارچ راه اندازی شد و اکنون فعال سازی میز سبزی و صیفی در این استان را هم پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل دفترهماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت در مورد مسئله بازگشت ارز‌های صادراتی که مشکلات زیادی را تحت عنوان عدم رفع تعهدات ارزی برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی به همراه آورده است، گفت: در قالب مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دولت و بسته‌های سیاستی ابلاغی در این مورد بخشی از مشکلات صادرکنندگان در بحث بازگشت ارز‌های صادراتی حل شد.

 بازاری گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دولت و بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات مصوب کمیته ماده (۲) شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگانی که طبق تکلیف تعیین شده ارزی، از ۲۱ دی ماه سال ۹۷ حداقل ۶۰ درصد تعهدات خود را ادا کرده باشند، از لحاظ رفع تعهد مشکلی نخواهند داشت.

او در مورد مهلت تعیین شده بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات،  افزود: صادرکنندگان در صورت بازگرداندن ارز‌های صادراتی در بازه زمانی کمتر از ۴ ماه از تخفیف ۱۰ درصدی برخوردار می‌شوند، علاوه بر این صادرکنندگان حوزه کشاورزی اگر زودتر از مهلت ۴ ماهه برای بازگرداندن ارز‌های تخصیصی صادراتی اقدام کنند بازهم تخفیف بیشتری به آنان تعلق می گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت با بیان این که بیش از ۷۰ درصد محصولات استراتژیک کشاورزی باید صادر شود، گفت: در این زمینه برای محصولاتی مانند زعفران، خرما و یا پسته از قبل برنامه‌هایی انجام شده است اما در بحث میوه و تره بار و سبزیجات هنوز برنامه درستی نداریم.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.