محمد پیرگزی گفت: منطقه ۱۷ تهران با تقدیم ۴۰۰۰ شهید به نظام اسلامی هنوز دادسرا یا مجتمع قضایی مستقلی ندارد.

محمد پیرگزی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۸ تهران درمورد دفتر مشارکت مردمی در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: همان طور که مستحضر هستید منطقه ۱۷ تهران با تقدیم ۴۰۰۰ شهید به نظام اسلامی هنوز دادسرا یا مجتمع قضایی مستقلی ندارد، از زمانی که به عنوان مسئول قضایی منطقه ۱۷ و ۱۸ منصوب و معرفی شدم پیگیر این قضیه شدم، اما هنوز موفق به ایجاد سرای مجتمع قضاییه نشده ایم.

وی افزود:این دغدغه ما هم بود که مردم این منطقه برای انجام کار‌ها به منطقه ۱۸ بخواهند بیایند، موضوعی که برای ما مهم بود این بود که شاید یک نفر شکایت داشته باشد و ناگزیر شود که به منطقه ۱۸ بیاید، یا شخصی احضار شده است و باید به دادسرای این منطقه بیاید به خاطر همین نمی‌توانیم از مردم توقع داشته باشیم که ما در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه همیاری کنند.

پیرگزی در ادامه گفت:این دفتر دو هدف دارد،اول ارتقای فرهنگ مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع جرم و دوم اطلاع رسانی به مردم که چه حق و حقوقی دارند. که اگر جایی در حق آن‌ها اجهاف شد در این دفتر که انشالله به زودی شروع به فعالیت می‌کند یا خودم یا دادیار در اینجا مستقر شویم و به امور مردم رسیدگی کنیم.

وی در پایان گفت:این دفتر به این معنی نیست که دادسرای مستقل ایجاد شده است و مردم بتوانند بیایند شکایت کنند. اینجا برای این است که ما اگر ببینیم قانون رعایت حق عامه نقض شده ما مطلع شویم و پیشگیری کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دادسرا ، منطقه17 ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار