مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال آبرسانی با تانکر به ۲۰۰ روستا در استان صورت بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پارسال در استان ۲۹ روستا با تانکر آبرسانی می‌شد که به دلیل خشکسالی تعداد آن‌ها به حدود ۶۰ روستا رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال آبرسانی با تانکر به ۲۰۰ روستا در استان صورت بگیرد.

او افزود: وظیفه این شرکت آبرسانی، تامین آب شرب و دفع فاضلاب است که در حال حاضر ارائه خدمات به ۶۱۲ روستا و ۴۲ شهر در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: میزان نیاز آبی برای جمعیت استان، ۹۰ میلیون مترمکعب در سال بوده که توان برداشت از منابع در اختیار حدود ۸۲ میلیون مترمکعب در سال است.

او اظهار داشت: در بخش آب شرب ۳۴۰ هزار مشترک شهری و روستایی در استان وجود دارد و آب موردنیاز پیش‌بینی شده برای جمعیت استان از آب منابع زیرزمینی یا چشمه خواهد بود.

محمدی گفت: پارسال تصفیه‌خانه آب متعارف در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت که از هفته اول اردیبهشت‌ماه امسال، نخستین تصفیه‌خانه شهری استان در شهر سامان راه‌اندازی شد، همچنین ۹۵ درصد تامین آب مورد نیاز برای استان وابسته به منابع آب زیرزمینی و پنج درصد وابسته به آب‌های سطحی است.

او تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در بخش جمعیت شهری، از شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه برخوردار و در تصفیه فاضلاب شهری جزو استان‌های پیشگام بوده است، به طوری که ۱۴ شهر استان معادل ۶۵ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

محمدی افزود: حدود ۲۶ میلیون مترمکعب پساب باکیفیت در استان تولید می‌شود که می‌توان از این ظرفیت پایدار برای سازگاری با کم‌آبی استفاده کرد، برای راه‌اندازی صنعت جدید بدون دغدغه تامین آب، این شرکت آمادگی دارد که پساب تصفیه‌شده را در اختیار افراد قرار دهد، حدود سه میلیون مترمکعب در سال در اختیار صنعت آب‌بری هم‌چون فولاد قرار گرفته است.

او اضافه کرد: امسال ۲۹ روستا با تانکر آبرسانی شد که به دلیل خشکسالی این تعداد به حدود ۶۰ روستا افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود آبرسانی با تانکر به ۲۰۰ روستا برسد، از طرفی از ۳۳۰ چاه تامین‌کننده آب شرب، حدود ۲۰۰ چاه نیازمند کف‌شکنی یا اصلاح و جابجایی دارد.

محمدی ادامه داد: میزان نیترات مجاز موجود در آب، ۵۰ میلی‌گرم در لیتر است که در نقطه مصرف استان و در شبکه توزیع آب، نیترات موجود بیش‌تر از ۵۰ میلی‌گرم در لیتر نبوده، ولی ممکن است در چاه‌ها با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی در دشت‌ها، غلظت نیترات بیشتر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.