مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل توسعه همکاری‌های مشترک با مراکز علمی و تحقیقاتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی مرکز آذربایجان غربی گفت: می‌توان با برنامه ریزی و هماهنگی میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست گام‌های ارزشمند و تاثیرگذار برداشت.

او گفت: باتوجه به اینکه آلودگی‌های محیط زیستی اثرات طولانی مدت دارند و نسل‌های بعدی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تکنولوژی‌های جدید در ارتباط با حفظ محیط زیست از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که اجرایی کردن این تحقیقات یک امر مهم به شمار می‌رود.

عباس نژاد گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی از طریق مشارکت در مطالعات بنیادین و کاربردی، مشاوره‌های علمی و تخصصی، معرفی فناوری‌های مناسب و سازگار با محیط زیست، تهیه برنامه‌های جامع مدیریت محیط زیست با هدف سوق دادن فعالیت‌ها در چارچوب توسعه پایدار و تقلیل آلاینده‌های محیط زیست می‌توانند به محیط زیست کمک کنند.

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معضلات محیط زیستی موجود، ریشه در فقدان آگاهی لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت دارد، گفت: نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست می‌تواند موثر و سازنده باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه مشترک با مراکز علمی در راستای حفظ محیط زیست استان آذربایجان شرقی همکاری کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار