به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیهای رایانهای در بین نوجوانان و جوانان نسل امروز طرفداران بسیاری دارد و در ایام فراغت آنها بازیهای مختلفی را بصورت تک نفره و گروهی در منزل یا گیم نتها انجام میدهند. البته در این دو سال اخیر به دلیل محدودیتهای فراوانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا توسط دولتها وضع شد اقشار مختلف مردم برای جلوگیری افسردگی ناشی از قرنطینه به بازیهای کامپیوتری روی آوردند و حتی گاها بعضی از آن ها تبدیل به گیمرهای حرفهای نیز شدند.
شرکتهای گوناگون تولید کننده بازی ها نیز با استفاده از فرصت بی نظیری که کرونا در اختیار آن ها گذاشته بود کنسولهای بازی فراوانی را با قابلیتهای ویژه در اختیار علاقهمندان به گیم قرار داده اند و هر روز نیز با بهره مندی از تکنولوژیهای جدید در حال به روز آوری و افزودن یک مزیت به آنها هستند و در بازار سودآوری خوبی داشته اند. در همین زمینه در گزارشی که wccftech منتشر کرده است، نشان میدهد دارندگان ایکس باکس وان بهزودی میتوانند برخی از بازیها را با ویژگی FSR تجربه کنند.
در همین باره جیسون رونالد، سرپرست تیم تولید ایکس باکس، با ارسال توئیتی تأیید کرد که ویژگی FSR به کیت توسعهی بازی ایکس باکس افزوده میشود و در اختیار سازندگان و بازیسازان قرار میگیرد تا آن را به عناوین خود اضافه کنند. در توئیت رونالد تأیید میشود که ویژگی مورد نظر علاوه بر کنسولهای ایکس باکس سری اس و سری ایکس، به ایکس باکس وان نیز افزوده میشود تا بازیهای این کنسول با بهبود در عملکرد مواجه و در فریم ریت بالاتری اجرا شوند.
شرکت مایکروسافت چند روز پیش، کیت توسعهی بازی جدید خود را برای کنسولها منتشر کرد و با توجه به همزمانی این اتفاق و توئیت جیسون رونالد، کارشناسان از اضافه شدن قریب الوقوع ویژگی FSR شرکت AMD به کیت توسعهی بازی مایکروسافت خبر میدهند. به هر حال اگر این ویژگی به کیت جدید شرکت مایکروسافت اضافه شود منابع بیشتری برای اجرای هرچه بهتر بازی ویدئویی آزاد میکند و گیمرها میتوانند تجربه خوبی از اجرای بازی داشته باشند.
نکتهی جالبی در کیت توسعهی بازی جدید ایکس باکس یافت شده است که به سازندگان بازی ویدئویی اجازه میدهد فریم ریت بازی را بین ۶۰ الی ۱۲۰ فریم بر ثانیه ببرند. ویژگی جدید که "+۶۰FPS" نام دارد، زمانی فعال خواهد شد که کاربر از مانیتور یا تلویزیونی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و برخوردار از VRR استفاده کند. در چنین شرایطی فریم ریت بازی میتواند متغیر باشد و از مرز ۶۰ فریم بر ثانیه بالاتر برود و به ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسد.
در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در مورد اضافه شدن ویژگی FSR به کنسولهای خانگی سری ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در واقع نمیدانیم چه زمانی این ویژگی به بازیهای کنسول اضافه میشود و کدامیک از عناوین موجود در بازار با انتشار آپدیت از قابلیت FSR برخوردار خواهند شد.
با در نظر گرفتن این رخداد شاید ویژگی FSR به پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ هم اضافه شود البته باید تا زمان برگزاری کنفرانس خبری سونی با محوریت پلی استیشن، صبر کرد و دید که مسئولان شرکت سونی که قرار است عناوین جدید و برنامههای این شرکت برای برند و محصولات پلی استیشن را معرفی نمایند برنامهی برای اضافه کردن این ویژگی دارند یا خیر.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/