معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۸ تهران:

مردم نباید فکر کنند، انجام کارشان در ادارات نیازمند رانت است

پیرگزی گفت: نباید این ذهنیت برای مردم ایجاد شود که وقتی به اداره‌ای می‌رویم و کارمان راه نمی‌افتد، حتما باید یک رانت یا رابطه‌ای داشته باشیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پیرگزی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۸ تهران در مراسم افتتاح دفتر ارتباطات و مشارکت های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه گفت: ما در منطقه ۱۷ دادسرای مستقل نداشتیم و خدمات قضایی مردم شریف منطقه ۱۷ را در منطقه ۱۸ انجام میدادیم.

وی با بیان اینکه افتتاح دفتر ارتباطات مردمی را به مناسبت روز قوه قضاییه، انجام دادیم اظهار کرد: تلاش کردین تا در بحث پیشگیری مسئولین را دخیل کنیم و هر کاری که مسئولین درمیان مردم باشند، ماندگار است و محبوب است و لذا ما باید در حد بضاعتمان پیگیر مردم و مشکلاتشان باشیم.

پیرگزی با بیان اینکه چرا این کار در شهرداری ایجادشد؟ اظهار کرد: وظیفه ما خدمات رسانی به مردم است و چون شهرداری با مردم ارتباط بیشتری دارد تصمیم گرفتیم این فضا در شهرداری ایجاد شود و هیچ نفع یا ضرری هم متوجه شهرداری نیست و هدف صرفا ارتباط با مردم است.

وی ادامه داد: رسیدگی به‌ مشکلات مردم دو بحثی مهم در قوه قضاییه و دادسرا دارد که  یکی بحث احیای حقوق عامه و دیگری روابط سالم اداری است. مردم نباید این ذهنیت برایشان ایجاد شود که ما به اداره‌ای می‌رویم و کارمان راه نمی‌افتد و باید حتما یک رانتی یا رابطه‌ای باشد تا کارمان انجام شود. ما بر این موارد نظارت می‌کنیم که مردم خودشان مشارکت کنند و مسئولین هم همراهشان باشند.

وی افزود: نکته مهم‌تر این است که دوستانی که در این جلسه حضور دارند هم مکلف هستند در این پیشگیری از جرم به نوعی آگاه باشند و نسبت به وضعیت و فعالیت آن هم اطلاع رسانی شود.

در ادامه امیرحسین شمس، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران درباره اهمیت حقوق عامه در قوه قضاییه گفت: خوشبختانه در این دوره از برنامه‌های اصلی آقای رئیسی برنامه حقوق عامه بود و سیاست قوه قضاییه هم حفظ حقوق عامه و بیت المال بوده است.

وی افزود: ما از اسفندماه ۱۳۹۷ تا امروز با حمایت قاطع قوه قضاییه مواجه بودیم و در‌ها به روی ما باز بوده و هرجا رفتیم به دنبال حقوق عامه حمایت شدیم و حدود ۱۶۵ هکتار زمین را که در اختیار افراد بوده آزاد کردیم.

شمس در ادامه‌گفت: هرجا همت کردیم و پیگیر حقوق عامه شدیم از حمایت‌های قاطع قوه قضاییه برخوردار بودیم و اگر جایی حقوق عامه پایمال شود ما مدیون هستیم، چون که هیچ جا ما گیر نیستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: رانت ، دادسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار