معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: باید به رشته‌های میان رشته‌ای جهت کاهش آمار بیکاری در جامعه توجه ویژه‌ای شود.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره امتحانات پایان ترم اظهار کرد: امتحانات پایان ترم دانشگاه علم و صنعت از شنبه، ۵ تیر آغاز شده و به مدت ۲ هفته ادامه دارد.

او افزود: آزمون‌های مجازی دانشگاه علم و صنعت با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت مجازی برگزار می‌شوند که در این زمینه ۲ دغدغه داریم، یعنی اینکه امتحانات به صورت عادلانه برگزار شوند و اصالت داشته باشند تا از صحت و استاندارد امتحان اطلاع داشته باشیم.

واحدی تصریح کرد: دغدغه دوم ما در مدیریت استرس و تنش دانشجویان برای امتحانات مجازی پایان ترم است که در این خصوص کارگاه‌های آموزشی برای اساتید برگزار کرده ایم تا شیوه‌های آموزشی آزمون‌های غیر حضوری در نظر گرفته شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای دانشجویان کارگاه‌های کنترل استرس و اضطراب را برگزار کرده ایم تا آن‌ها در زمان امتحانات معضلی نداشته باشند.

او درباره تمهیدات دانشگاه علم و صنعت در زمان قطعی برق دانشجویان گفت: تمهیداتی را در زمان قطعی برق اندیشیده ایم تا سیستم‌ها و سامانه‌های دانشگاه در این زمان مدیریت شوند، همچنین برای موارد ناخواسته که در زمان امتحانات پایان ترم بروز پیدا می‌کند هم آمادگی لازم را داریم.

اضافه شدن برخی رشته‌ها به دانشگاه علم و صنعت از مهر ۱۴۰۰

واحدی درباره افزایش برخی از رشته‌ها در دانشگاه علم و صنعت گفت: برخی از رشته‌های جدید مانند: دکتری طراحی صنعتی، دکترای فناوری ماهواره، انرژی و ... از مهرماه به دانشگاه علم و صنعت اضافه می‌شوند. در برنامه راهبردی دانشگاه حذف و اضافه شدن رشته‌ها و گرایش‌ها متناسب نیاز‌های کشور انجام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: لازم است تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز‌های موجود آموزش داده شوند تا فارغ التحصیلان بعد از ورود به بازار کار دچار مشکل نشوند، همچنین امروزه باید به رشته‌های میان رشته‌ای به شدت توجه شود تا نتایج موفق آمیز آن را در جامعه شاهد باشیم و بتوانیم به اینصورت آمار بیکاری را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار