مدیر کل امور عشایر فارس از آغاز فعالیت‌های خانه گردشگری ویرا در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه سازمان امور عشایر ایران و خانه گردشگری ویرا با موضوعات برگزاری تور‌های گردشگری، برگزاری جشنواره ملی عکس و آموزش فعالان گردشگری عشایر استان فارس طی هفته جدید فعالیت خود را آغاز کردند.

او، با طرح موضوع آموزش و جذب گردشگری و با اهمیت دانستن این نکته که گردشگری یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد تک بعدی دامداری عشایر است، گفت: باتوجه به تجربه و برنامه‌های مدون خانه گردشگری ویرا امیدوار و خرسندیم این امر بنحو احسن در این استان پیاده سازی و بهره وری کامل آن در بلند مدت در جهت رشد، پیشرفت و تعالی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی عشایر استان رخ دهد.

مدیر کل امور عشایر فارس در ادامه افزود: باتوجه به برنامه ریزی‌های مدون و حضور مدیرعامل خانه گردشگری ویرا همراه با کادر مجرب ایشان در استان، در شهرستان‌های سپیدان و سروستان اقدام به آموزش حضوری عشایردر زمینه گردشگری می‌کنند.

جمالی مدیرعامل خانه گردشگری ویرا نیز گفت: سازمان امور عشایری ایران علی الخصوص پیگیری‌های موسوی مشاور امور زنان در سازمان به جهت انتخاب استان فارس که قطب عشایری کشور است، به‌عنوان یکی از ۳ استان پایلوت در زمینه گردشگری معرفی شده است.

او افزود: برگزاری تور عشایر، اجرای دوره‌های آموزشی باهمراهی اساتید متخصص به جهت پرورش و تربیت نیروی انسانی عشایری در راستای اشتغالزایی آنها، برگزاری گفتگو‌های زنده در صفحات مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با همراهی شرکت‌ها و اشخاص معرفی شده از سوی اتحادیه ها، برگزاری جشنواره‌های مختلف علی الخصوص جشنواره‌های عکس با موضوع پوشش محلی، کمک به فروش محصولات و صنایع دستی عشایر با کمک شرکت‌های تعاونی عشایر با برگزاری تور‌ها از جمله اقدامات این تفاهم نامه است.

یوسفی مسئول گردشگری امور عشایر فارس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های گرشگری عشایری در زمینه تولیدات عشایری، صنایع دستی و شیوه معیشت عشایر، تنوع اقوام در استان فارس می‌توان از طریق ظرفیت در جهت توسعه گردشگری، بوم گردی عشایری، افزایش درآمد و اشتغالزایی در کنار دامداری برنامه ریزی کرد.

گفتنی است در استان فارس بیش از ۲۳ کانون فعال بو گردی در حال فعالیت در زمینه گردشگری عشایری هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار