در نخستین دیدار یائیر لاپید و وزیر خارجه بحرین در پایتخت ایتالیا، دو طرف درباره توسعه همکاری‌های مشترک گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار از دیدار یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در رم، پایتخت ایتالیا خبر داد.

این نخستین دیدار لاپید با نماینده کشور‌هایی است که رابطه خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند. این دیدار در حالی صورت گرفت که لاپید قرار است سه شنبه آینده به امارات سفر کند.

در حالی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره جزئیات این دیدار توضیحی نداد، اما خبرگزاری بحرین نوشت: در این دیدار لاپید بر اهمیت پیشبرد روابط دو طرف به سوی افق‌های روشن در همه زمینه‌ها تاکید کرد. او همچنین علاقه تل آویو را برای توسعه همکاری‌های دو جانبه با بحرین در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

در مقابل، الزیانی تصدی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را به لاپید تبریک گفت و راه‌های افزایش همکاری میان دو طرف را در چارچوب توافقنامه صلح امضا شده، متذکر شد.

خبرگزاری بحرین همچنین بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه از جمله اراضی اشغالی فلسطین، تلاش برای آتش بس در نوار غزه، اقدامات برای تحکیم امنیت و ثبات منطقه و ایجاد صلح دائمی را از محور‌های دیگر گفتگوی دو طرف عنوان کرد.

به گفته خبرگزاری بحرین، نماینده امور سیاسی وزارت خارجه و سفیر بحرین در ایتالیا نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار