کارشناس مسئول طرح توسعه گلخانه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: صدور مجوز برای گلخانه‌های کوچک مقیاس راهبرد جدید ترویج و توسعه کشاورزی در خراسان رضوی است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهرداد میرحسینی کارشناس مسئول طرح توسعه گلخانه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که گلخانه‌های کوچک راهبرد جدید توسعه کشاورزی در خراسان رضوی است؛ گفت: تا پیش از این کمترین مساحت مورد نیاز برای صدور مجوز گلخانه سه هکتار یا ۳۰ هزار متر مربع بود اما اکنون در قالبی جدید برای متراژهای ۵۰ متر مربعی در داخل شهرها هم اجازه ایجاد و راه‌اندازی گلخانه داده می‌شود.

 

او افزود: تاکنون شهرستانهای کاشمر و جوین در خراسان رضوی بیشترین استقبال را از این طرح کرده‌اند.

 

کارشناس مسئول طرح توسعه گلخانه های جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به مزایای این نوع گلخانه و حذف هزینه‌های کارگری، می‌توان از آن به عنوان راهبردی برای تامین اقلام مصرفی خانوار تولید کننده، ایجاد اشتغال در مقیاس کوچک و فرهنگسازی گلخانه‌داری گل و گیاه هم استفاده کرد.

 

میرحسینی بیان کرد: در حمایت از این نوع کشت تا ۸۰ درصد هزینه راه‌اندازی گلخانه به صورت تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصد در مناطق کم برخوردار و با سود ۱۴.۵ درصد در مناطق برخوردار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

او با بیان این که رشد فعالیت گلخانه ای در خراسان رضوی اگرچه دیرتر اما با قدرت و توسعه فراگیرتری رقم خورده است تصریح کرد: هم اینک بیش از ۶۳ هکتار گلخانه هیدروپونیک(کشت بدون خاک) در خراسان رضوی  فعالیت دارد و این استان از این حیث رتبه نخست را در کشور دارد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.