مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: کشف و مبارزه با کالای قاچاق در استان سمنان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان با بیان اینکه ۷۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان در سال گذشته کشف شده است تشریح کرد: کشف و مبارزه با کالای قاچاق در استان سمنان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان نیز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان سمنان به مناسبت ۱۲ تیر سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در حوزه نیروی انتظامی ۶۳۹ میلیارد کالای قاچاق در استان در سال ۱۳۹۹ کشف شده است گفت: به نسبت سال قبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته و یک هزار و ۱۰ پرونده نیز تشکیل و متخلفین دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او افزود: ۱۴ میلیارد کالای قاچاق در حوزه عرضه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کشف که منجر به تشکیل یک هزار و ۴۹۶ پرونده شد.

به گفته اسلامی راد، ۳۱ پرونده قاچاق کالا و ارز با ارزش ریالی ۲۸۲ میلیارد ریال در گمرک استان کشف شده است.

او با بیان اینکه  ۵۵۰ پرونده در تعزیرات حکومتی رسیدگی و ۳۸۰ پرونده با ارزش ریالی ۱۳۰ مییارد ریال محکومیت یافتند گفت: از ان پرونده‌ها ۲۶۱ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

اسلامی راد ابراز داشت: برنامه‌های تلوزیونی و خبری درصدا و سیما از جمله پرسمان، گفتگو‌های مردم محور، نصب بنر، استفاده از ائمه جمعه و تشکل‌های مردمی از دیگر اقدامات این سازمان برای مبارزه با قاچاق کالا و تشویق به استفاده از کالای ایرانی در استان انجام شده است.

به گفته مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بمنظور جلوگیری از قاچاق دام، پلاک کوبی دام و شناسه دار بیش از ۶۳۳ هزار پلاک نصب در استان انجام شده است که استان سمنان رتبه اول را در کشور کسب کرد.

او در پایان یاد آور شد: ثبت انبار‌ها از دیگر اقداماتی است ک در چند سال گذشته در استان انجام شد و ۲۹ هزار و ۸۲۳ مورد انبار شناسه دار و ثبت شد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار  ضمن بیان ایکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته است گفت: اقداماتی که انجام می‌شود باید همگانی شود تا مردم نیز برای مبارزه با آن و ریشه کن کردن آن در جامعه مشارکت کنند.

او ضمن بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالای ورودی و خروجی باید صورت گیرد افزود: کالای قاچاق تهدیدی برای تولید داخلی است و اگر مبارزه از جهات مختلف انجام نشود، تولیدکنندگان داخل را با مشکلات موجه می‌کند.

آیت الله شاهچراغی ابراز داشت: زندگی را باید بر اساس دو مقوله عقیده و مبارزه بنا کرد و بر همین اساس بر اساس اعتقادات اسلامی با قاچاق کالا مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان بیان کرد: قاچاق فساد است و مبارزه با آن نیازمند مشارکت مردمی است.

انتهای پیام / ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.