ترکیه و افراد مسلح تحت حمایت آن برای بیست و پنجمین بار، آب شهر حسکه سوریه و اطراف آن را بستند و یک میلیون شهروند سوری را از آب آشامیدنی محروم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاتجاه عراق، ترکیه و افراد مسلح تحت حمایت آن برای بیست و پنجمین بار متوالی، جریان آب یک میلیون شهروند سوری را در حسکه و حومه آن قطع کردند. قطع آب پس از توقف سوخت رسانی به دستگاه پمپاژ آب ایستگاه آبرسانی علوک صورت گرفته است.

این در حالی است که قطع آب ساکنان حسکه به ایجاد شرایط بحرانی برای شهروندان سوری منجر می‌شود. شهروندانی که ضروری‌ترین نیاز‌های خود را نیز با قطع آب از دست می‌دهند و حتی از داشتن آب آشامیدنی محروم می‌شوند.

از زمانی که نیرو‌های ترکیه در اکتبر سال ۲۰۱۹ این مناطق را اشغال کردند همواره به بستن آب حسکه و حومه آن اقدام کرده اند و از آن به عنوان اهرم فشار بر مردم سوریه برای رسیدن به خواسته‌های غیرقانونی خود سوء استفاده کرده‌اند.

مهند الضاهر، کارشناس امور اجتماعی و سیاسی در مصاحبه با خبرنگار الاتجاه گفت: آن‌ها به خوبی می‌دانند که آب مسئله‌ای حیاتی برای مردم است. از این رو می‌خواهند به مردم ساکن این مناطق فشار بیاورند تا رشوه پرداخت کنند و در عین حال اعتقادات و ایدئولوژی آنان را تغییر دهند. هدف اصلی اقدامات سختگیرانه ترکیه و فشار آن به مردم ساکن این مناطق است این است تا آنان وادار به شورش ضد نظام سوریه شوند تا بتواند پس از ایجاد هرج و مرج، این مناطق را نیز اشغال کند.

دکتر ابراهیم زعیر، استاد دانشکده رسانه دانشگاه دمشق نیز گفت: به اعتقاد من، این نخستین بار نیست که ترکیه از این سلاح یعنی قطع آب استفاده می‌کند، اما نظام سوریه تا حد ممکن در پی این است که آب آشامیدنی این شهروندان را تامین کند.

تشنه نگه داشتن مردم و قطع آب آشامیدنی جنایت جنگی به شمار می‌رود با این حال ترکیه و افراد مسلح تحت حمایت آن، هم اکنون این جنایات جنگی را در حسکه مرتکب می‌شوند. ترکیه با استفاده از سلاح قطع آب، نه تنها ایستگاه علوک را تعطیل می‌کند بلکه از دِبی رودخانه‌های دجله و فرات را نیز که وارد سوریه می‌شوند، می‌کاهد و این اقدامات ترکیه نقض آشکار قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهسون
۱۵:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بی شرفا. یزیدی های زمان آب رو بستن
آخرین اخبار