سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد از اجرای طرح سمپاشی رایگان دام‌ها و اماکن دامی در روستا‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر احمد همدانی,سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: با عنایت به آغاز فصل گرما و لزوم کنترل حشرات ناقل بیماری، طرح سم‌پاشی دام‌ها و اماکن دامی روستایی از وظایف دامپزشکی است که اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد همانند سال‌های گذشته با توان مضاعف برنامه‌های سم‌پاشی بدن دام و جایگاه دام برای مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی را در برنامه کاری خود دارد.

او بیان کرد: هدف از سم‌پاشی جایگاه دام در روستاها را ارتقای سطح بهداشتی جمعیت دام شهرستان، مبارزه با بیماری‌های انگلی و از بین بردن کنه‌ها به عنوان حلقه‌های واسط بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اعلام کرد.

سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد ادامه داد:در اجرای این طرح تعداد نه هزار رأس گوسفند و بز ،هفتصد رأس گاو و گوساله و ۳۴ هزار متر مربع اماکن دامی توسط اکیپ‌های دامپزشکی مورد سم‌پاشی قرار گرفت.

همدانی افزود: انگل‌های خارجی، علاوه بر تضعیف دام به دلیل خون‌خواری، ناقل برخی از بیماری‌های ویروسی و تک‌یاخته‌ای از جمله بیماری‌های مهم و خطرناک لمپی اسکین، تیلریوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) هستند که سم‌پاشی دام و اماکن دامی از اصلی‌ترین روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.