مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سه پایگاه این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حبیب الله رمضانی مدیر آموزش و پرورش آبادان روز دوشنبه گفت: نوآموزان در طرح سنجش سلامت ،  از لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوش، اختلالات جسمی، حرکتی، پایش رشد و سایر شاخص های بهداشتی و پزشکی ارزیابی می‌شوند.

اوافزود: دانش آموزان پس از ثبت نام در کلاس اول برای سنجش، نوبت دهی می‌‍‌شوند و اطلاعات لازم از جمله آدرس پایگاه سنجش و تاریخ مراجعه به خانواده‌ها ارائه می‌شود تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: با توجه به شرایط کرونایی، هر پایگاه روزانه ۵۰ نفر از نوآموزان را پذیرش خواهند کرد و ۲۵ نفر از کارمندان آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه امسال کار سنجش نوآموزان را انجام خواهند داد.

رمضانی بیان کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۲۰۰ نوآموز آبادانی تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند و بر اساس نتیجه به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.

۶۳ هزار و ۸۲۰ نفر جمعیت دانش آموزی آبادان است ، سه هزار و ۱۰۰ معلم کار تدریس این دانش‌آموزان را به عهده دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.