طعنه مرسدس به رکوردشکنی پورشه ۹۱۱ GT۲ RS در پیست نوربرگ‌رینگ

رکوردشکنی پورشه چندان به مذاق مرسدس بنز خوش نیامد و این شرکت با انتشار پستی در فیسبوک رقیب خود را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرعت، یکی از رکن های اساسی جهان امروز است و هر ثانیه حوادث گوناگونی در نقاط مختلف دنیا و در زمینه‌های متفاوت رخ می‌دهد. جهانی که با شکستن و جا به جایی رکورد‌های زیادی همراه است و کتاب گینس که رکورد‌های جالبی را ثبت می‌کند در سال‌های اخیر سوژه‌های فراوان و عجیبی را در خود دیده است.

رکورد شکنی

در دنیای خودرو و اتومبیل‌های لوکس و اسپورت نیز مدام شرکت‌های مختلف خودروسازی با تولید ماشین‌های هوشمند و مجهز به آخرین سیستم‌های تکنولوژی در حال سبقت گرفتن از رقیبانشان در بازار هستند. برای مثال چند روز پیش پورشه ۹۱۱ رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه در جهان را در پیست نوربرگ‌رینگ کشور آلمان شکست و گوی سرعت را از رقیب سنتی اش مرسدس ربود. اما این رکورد شکنی چندان هم باب طبع مسئولان شرکت مرسدس نبوده و آن‌ها به این ماجرا به سبک خودشان واکنش نشان داده اند.

شرکت مرسدس

در همین زمینه طبق گزارش motor۱؛ مدیران مرسدس AMG اعتقاد دارند پورشه ۹۱۱ GT۲ RS رکوردشکن استاندارد نبوده، زیرا با قطعات ساخت شرکت Manthey Racing ارتقا یافته است. این در حالی است که GT Black Series بدون هر گونه تیونینگ و در شرایط استاندارد رکورد خود را ثبت کرده بود. در پست منتشر شده این شرکت، مرسدس AMG ضمن استفاده از لحنی دوستانه به پورشه تبریک گفته است، اما در عین حال به شکلی طعنه‌آمیز رکوردشکنی ۹۱۱ GT۲ RS را زیر سوال برده و تاکید کرده این خودرو در شرایط استاندارد کارخانه‌ای نیست.

طعنه مرسدس AMG به رکوردشکنی پورشه ۹۱۱

رقابت شدیدی بین ابرقدرت‌های دنیای خودرو برای تصاحب بازار وجود دارد و شرکت‌های این حوزه با سرمایه گذاری‌های کلان و استخدام بهترین مهندسان متخصصان و تولید انواع مختلف خودرو قصد دارند تا به سرعت تمام بازار را از آن خود کنند. در ماجرای رکورد شکنی پورشه نیز شاید تمام کارشناسان با شرکت مرسدس توافق داشته باشند، ولی باید گفت Manthey ۹۱۱ GT۲ RS یک ماشین خیابانی است و منعی جهت عبور و مرور آن در سطح جاده‌ها وجود ندارد.

غول های خودروسازی

بد نیست اشاره کنیم AMG GT Black Series رکورد ۶ دقیقه ۴۸ ثانیه را در پیست ۱۲.۸ مایلی (۲۰.۸ کیلومتری) نوربرگ‌رینگ ثبت کرده، این رقم برای پورشه GT۲ RS برابر با ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه است. نکته جالب اینکه برخلاف بسیاری از رقبا که موتور آن‌ها در قسمت میانی یا عقب قرار دارد، موتور AMG GT Black Series در جلو نصب شده است. نزدیک‌ترین رکوردی که توسط یک خودروی موتور جلو ثبت شده، ۷ دقیقه و یک ثانیه بوده و به دوج وایپر ACR تعلق دارد.

 رکوردشکنی پورشه ۹۱۱ GT۲ RS در پیست نوربرگ‌رینگ

به هر حال این دو شرکت همچنان در ابعاد مختلفی با هم در حال رقابت هستند و این سبب بروز اتفاقات جالبی در صنعت حمل و نقل جهانی خواهد شد. با در نظر گرفتن رقابت غول های فناوری به ویژه در حوزه خودرو می توان متصور بود که در آینده ای نه چندان دور و با نگاهی به تحولات صنعت اتومبیل و تولید محصولات برقی و خودران شاهد دنیای پیشرفته تر و ماشینی تری هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
هر روز و هر ثانیه یه اتفاقی میفته