معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش سگ‌های ولگرد در استان، نتیجه رفتار غلط برخی از شهروندان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اعظم حبیبی پور معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: متأسفانه برخی مردم به زمانی که شهرداری‌ها برای جمع آوری زباله‌ها اعلام کرده اند، توجهی نمی‌کنند و در ساعت‌هایی غیر از زمان مشخص شده زباله‌ها و پسماند‌های غذایی را بیرون از خانه قرار می‌دهند.

او افزود: این کار باعث می‌شود جمعیت‌هایی از سگ و گربه در سطح شهر شکل بگیرد و تعادل محیط زیست شهری به هم بخورد که نتیجه آن گریبان گیر شهروندان می‌شود.

حبیبی پور درباره اقدامات شهرداری‌ها برای کنترل سگ‌های ولگرد گفت: شهرداری‌ها خدمات خوبی ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها ایجاد کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد است.

او تصریح کرد: تا زمانی که بعضی از شهروندان در کنار تیر‌های برق کیسه‌هایی پر از مواد غذایی قرار می‌دهند، تعدادی سگ و گربه در آن محل جمع می‌شوند از این رو وقتی مردم حمایت نکنند و این رفتار‌های نادرست را ادامه دهند، نمی‌توان مسئله سگ‌ها و دیگر حیوانات ولگرد را به طور اساسی حل کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
واقعا خیلی بد شده ادم میترسه از خونه بره بیرون همه جا پر شده از سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
گربه ها هم مزاحمند هم خرابکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بهترین کار برای آن صادر کردن آنها است مفتی بدن بره
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۲:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
الان در پارکهای جنگلی کوهها پر شده از سگهای ولگرد که کسانی که به طبیعت می روند مکرر به اینها غذا می دهند وبه نوعی سگ دله شدند که این هم به نوعی معضلی شده
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالله قریشی
۱۱:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ضمنا عده ای از شهروندان از روی نابخردی اقدام به غذا دهی به این حیوانات می کنند . در شهرستان بوکان جمعیت بیکار و بیسواد انجمن ژینگه پاریز به بهانه محیط زیست در فصول پاییز و زمستان اقدام به غذا دادن به سگهای ولگرد می کنند