رهبر حزب جنبش ملی افغانستان اعلام کرد نیروهایش را برای مقابله با طالبان به شمال این کشور برمی گرداند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه طلوع نیوز انگلیسی، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان وعده داد نیروهایش به شمال افغانستان برمی گردند.

ژنرال رشید دوستم که برای معالجه در ترکیه به سر می‌برد، گفت پس از مشورت با رئیس جمهور افغانستانو وزارت دفاع، به زودی به استان جوزجان در شمال افغانستان برای مقابله با طالبان بازخواهد گشت. وی با اشاره به حملات طالبان در استان‌های شمالی گفت: من این را سال‌ها قبل پیش بینی کردم. در تمام مناطق تانک‌ها بدون مقاومت به طالبان تحویل داده شدند. من نمی‌دانم برنامه چیست؟ دلیل سقوط ولسوالی‌ها باید بررسی شود.

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان افزود ما بار‌ها چنین موضوعاتی را دیده ایم. من به آن‌ها می‌گفتم که چنین وضعیتی پیش خواهد آمد و من از آقای رئیس جمهور خواستم کسی را که توانایی دارد تعیین کند، زیرا روز بعد حتی مأمور امنیتی شما نیز در کنار شما نخواهد ماند. اکنون که چنین وضعیتی پیش آمده است، ما به شمال خواهیم آمد، آنجا خانه ماست. من در آنجا بزرگ شده ام. اگر من در آنجا کشته و شهید شوم افتخار خواهم کرد.

دوستم از نیرو‌های امنیتی و اعضای خیزش مردمی خواست تا تسلیم طالبان نشوند و به جنگ علیه این گروه ادامه دهند.

این در حالی است که طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود را علیه نیرو‌های افغان در چندین جبهه شدت بخشیده اند. طی دو ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ منطقه در کنترل این گروه قرار گرفته است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج منطقه دیگر به دست طالبان افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.