مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت : اجرای سند کاداستر در مجموع به ۳۰ تا ۳۵ درصد در استان رسیده و برنامه داریم تا اواخر سال به ۵۵ تا ۶۰ درصد ارتقاء پیدا کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر بشیری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت : سازمان ثبت اسناد به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت زیر مجموعه قوه قضائیه است.

او تثبیت و حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد از طریق صدور اسناد مالکیت، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، ثبت رسمی معاملات، وقایع ازدواج و طلاق، ثبت علائم و اختراعات و حقوق مالکیت معنوی و اجرای اسناد رسمی را در قالب وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه ادامه داد: برای تولید فکر و اندیشه باید یک امنیت روانی باشد تا حقوق مالکیت معنوی که متشکل از حقوق مالکیت صنعتی، ادبی و هنری است محقق شود که در این راستا سال گذشته نمایندگی مرکز مالکیت معنوی غرب کشور (کردستان، ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه) در استان کرمانشاه افتتاح شد تا در آینده نزدیک افراد برای ثبت علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و کشفیات اختراعات آثار ادبی و هنری دیگر به مرکز کشور مراجعه نکنند.

او افزود: ادارات ثبت و اسناد می‌تواند در نظم حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیت روانی جامعه و کاهش دعوی نقش ایفا کند.

بشیری عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک استان را طی پارسال در حوزه کاداستر به خصوص کاداستر منابع طبیعی خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برای یک‌میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و دولتی سند صادر شده که ۹۰۰ هزار هکتار از آن مربوط به منابع طبیعی و ۱۰۰ هزار هکتار هم املاک دولتی بوده که تقریبا می‌توان به رشد ۲۰ برابری آن نسبت به سال ۹۸ اشاره کرد.

او اجرای طرح کادسترا در حوزه‌های مختلف را با درصد‌های متفاوت و رو به رشدی عنوان کرد و افزود: اجرای سند کاداستر در مجموع در استان به ۳۰ تا ۳۵ درصد رسیده و برنامه داریم تا اواخر سال به ۵۵ تا ۶۰ درصد ارتقاأ پیدا کند.

بشیری ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی توانسته‌ایم نقشه کاداستر یا شمیم شهر‌های بالای ۲۵ هزار جمعیت همچون گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، جوانرود و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از جمله سومار، ازگله، شاهو، میانراهان، میرآباد و هلشی تهیه کنیم، یعنی در شهر‌های مذکور به‌زودی ۱۰۰درصد سند کاداستر صادر و تحویل مالکان می‌شود.

او افزود: به دلیل کرونا هنوز قانون ارائه نکردن خدمات به اسناد جلدی و دفترچه‌ای اجرا نشده است، ولی مالکان هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی یا کاداستری را انجام دهند.

بشیری به وجود ۱۷۸ دفتر اسناد رسمی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۲ دفتر از این تعداد در مرکز استان فعالیت دارند که مالکان برای گرفتن سند کاداستر باید با مدارک هویتی و اسناد مالکیتی به این دفاتر مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.