استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته قوه قضائیه پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی، هفته قوه قضائیه را تبریک گفت.

متن پیام استاندار خراسان جنوبی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قوه قضائیه، بازوی توانمند نظام اسلامی است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

قوه قضائیه یکی از ارکان اساسى نظام جمهوری اسلامی است، مجموعه‌ای تأثیرگذار در پاسداشت آرمان‌های اصیل اسلام و ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی، ساز و کاری برای صیانت از کرامت انسانی و دفاع از مظلومان و همچنین ملجاء دادخواهی مردم که وظیفه‌ای خطیر در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی شهروندان دارد.

بدون تردید بخش عمده‌ای از امنیت پایدار حاکم بر جامعه و آسایش و آرامش متأثر از آن، مرهون جدیت و حمیت متولیان امر در دستگاه قضاست که مبارزه با ناهنجاری‌ها، قانون شکنی‌ها و جرائم را در سرلوحه امورات خود قرار داده اند تا عدالت را به معنای واقعی کلمه در جامعه جاری و ساری نمایند که به فرموده پیامبر اکرم (ص)، بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ.

گسترش عدالت، به عنوان پایه ای‌ترین وظیفه قوه قضائیه، زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده، حرکت جامعه به سمت تعالی و پیشرفت را سرعت می‌بخشد و امنیت پایدار را سبب می‌شود. این مهم در خراسان جنوبی به لطف هم افزایی و تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی و حوزه قضا، روند رو به رشدی دارد و توفیقات عدیده‌ای را در احیای حقوق عامه، مهار آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از جرایم و کنترل تخلفات رقم زده و سبب شده است این استان در جوار کشور ناآرام افغانستان، عنوان امن‌ترین منطقه در بحث امنیت سرمایه گذاری را از آن خود کند.

اینجانب، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت عالم نستوه، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران گرانقدر انقلاب اسلامی که به تدبیرامام راحل (ره)، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده، این مناسبت مسعود را به همه تلاشگران خستگی ناپذیر قوه قضائیه و نیز رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان محترم، قضات شریف، دادیاران، دادرسان، معاونین قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضای گرانقدر شورا‌های حل اختلاف استان که در امر پیشگیری از وقوع جرم، برخورد قاطع با قانون شکنان و رسیدگی هر چه سریع‌تر به دعاوی، همت می‌ورزند تبریک عرض نموده، برای یکایک این عزیزان از آستان پروردگار کامروایی در خدمت به مردم و پاسداری از حریم قانون را در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مسئلت دارم.

حمید ملانوری شمسی

استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.