مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: آمار متوفیان شهرستان فسا از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ۲۴۴ نفر رسید.

صادق مهدوی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت:  در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۹۵۲ مورد تست pcr در مرکز منتخب کرونا در شهرستان فسا انجام شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۷۵ مورد آن مثبت اعلام شده است.

او افزود: متاسفانه ۷۰ نفر از همشهریان در سه ماهه گذشته و ۲۴۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: از اسفندماه ۹۸ تا ۳۱ خرداد ماه امسال، حدود ۵۳ هزار نفر به درمانگاه‌های ویژه کرونا مراجعه کرده و تعداد ۱۴ هزار و ۵۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۱۲۷ بیمار در بیمارستان بستری و خدمات درمانی دریافت کردند.

مهدوی‌نیا بیان کرد: تا پایان خردادماه با انجام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، گروه‌های پرخطر و سالمندان، تعداد ۱۲۱۷۴ نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند.

او تصریح کرد: با توجه به شیوع موج ویروس کرونای جهش یافته در استان‌های جنوبی و برخی شهر‌های فارس، آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایشی است بنابراین تنها راهکار در شرایط فعلی انجام واکسیناسیون، تشدید نظارت‌ها و اجرای اصول بهداشتی توسط مردم و مسئولان است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.