مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب یزد از نکاتی که در استفاده از کولرهای آبی به منظور کاهش مصرف آب باید رعایت شود می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پاکدل، مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آب و فاضلاب یزد، نصب سایه بان برای کولر‌های آبی را ضروری خواند و گفت: اگر بر روی هر دستگاه کولر آبی سایه بان نصب شود روزانه حدود ۲۰ درصد برای هر دستگاه کولر در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

پاکدل به اهمیت رنگ سفید در بدنه کولر‌های آبی در میزان صرفه جویی آب اشاره کرد و گفت: اگر رنگ بدنه کولر تیره باشد شهروندان نسبت به تغییر آن به رنگ سفید که نور آفتاب را جذب نمی‌کند اقدام کنند و این کار علاوه بر صرفه جویی، میزان بهره وری از کولر‌ها را هم افزایش می‌دهد و تا دو درجه هوای خروجی کولر را خنک‌تر می‌کند.

او ادامه داد: شهروندان هر ماه یک بار آب کولر را تخلیه کنند، زیرا آب تشتک کولر به مروز زمان علاوه بر زنگ زدگی موجب شوری پوشال و افزایش میزان مصرف آب می‌شود.

پاکدل به مردم توصیه کرد: هنگام تعمیر کولر، برق را قطع و با فارمتر بدنه آن را بررسی کنند.

او اظهارکرد: باید کولر‌های آبی به طور مرتب سرویس و از سالم بودن شناور آن مطمئن شد، زیرا احتمال دارد شلنگ آب کولر به علت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مرور زمان فرسوده شود.

پاکدل برگزاری نمایشگاه مدیریت مصرف آب، نصب تابلو‌های تبلیغاتی، اطلاع رسانی در زمینه مصرف آب و برگزاری سمینار‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های هفته مدیریت مصرف آب بیان کرد.

شایان ذکر است: شرکت آب و فاضلاب یزد افزون بر ۵۵۰ هزار فقره انشعاب در استان را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کولرهای آبی ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.