رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این که روند بیماری کرونا در خراسان جنوبی ثابت است، اما شیوع این بیماری در استان های همجوار به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که وضعیت ویروس کرونا در استان پایدار است، گفت: هنوز پیک چهارم کرونا در یک حد ثابت باقی مانده است.

او با اشاره به این که تعداد بیماران بستری و ترخیص روزانه استان روند ثابتی دارد، افزود: طبق پیش بینی‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آمار مبتلایان کرونا باید کمتر می‌شد که تنها در یک روند ثابت قرار گرفته است.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در استان‌های هم جوار خراسان جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به شدت روند صعودی دارد.

او ادامه داد: وضعیت ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان به بالاترین حد خود نسبت به کل پیک‌های قبل رسیده است.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: اگر برای هر کدام از هم استانی‌ها سفر ضروری به این شهر‌های قرمز رنگ پیش آمد سفر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و مدت زمان کم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که مسافرت از شهر‌های قرمز رنگ به خراسان جنوبی نیز خطرناک است گفت: افرادی که از استان‌های با وضیعت قرمز رنگ قصد سفر به استان ما را دارند سفر خود را با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا لغو کنند.

او با اشاره به این که روند واکسیناسیون در استان ادامه دارد اظهار کرد: واکسن ایرانی کوو برکت وارد استان شده، اما هنوز شیوه نامه نحوه تزریق این واکسن و گروه‌های هدف مشخص نشده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار