جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طرح برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش و فاقد پلاک در شهرستان کرمان درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پلیس شهرستان کرمان به مدت ۳ روز طرح ویژه برخورد با خودرو‌های پلاک مخدوش و فاقد پلاک را در شهرستان کرمان در دستور کار قرار دادند و با تخلفاتی که در این زمینه رخ می‌دهد برخورد می کنند.

او در خصوص تردد خودرو‌های با پلاک مخدوش گفت: به دنبال ابلاغ محدودیت و ممنوعیت تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا برخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن با سوء استفاده و شرایط پیش آمده از وضعیت کرونایی برای فرار از ثبت جریمه‌ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش کردم آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می‌کنند و از آنجایی که برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی این عمل جرم تلقی می‌شود متخلفان از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه افزود: مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم بوده و طرح تشدید برخورد با این پدیده به خصوص در شب‌ها با برنامه ریزی صورت گرفته و پس از اعمال قانون به همت تیم‌های گشتی یگان امداد شهرستان کرمان، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می‌شود.

او در برخورد با تردد خودرو‌های فاقد پلاک نیز بیان داشت: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودروها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

سرهنگ روانبخش پیرامون دستاورد‌های اجرای طرح برخورد با خودور‌های پلاک مخدوش و فاقد پلاک عنوان کرد: در اجرای طرح مذکور طی ۷۲ ساعت گذشته ۴۰ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف و رانندگان خاطی نیز بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان تصریح کرد: به طور قطع عمده پلاک‌های مخدوش شده برای پلیس قابل شناسایی بوده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می‌کنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار