سرهنگ کوشکی با بیان اینکه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس گنجی را به وجود آوردند، گفت: این گنج عظیم و ارزشمند باید توسط هنرمندان استخراج و جهت اشاعه فرهنگ ارزشمند و گسترش آن به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در دیدار با هنرمندان فعال در حوزه سینما، تئاتر و هنر‌های نمایشی گفت: در چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس که سال ۹۹ بود استان فارس خوش درخشید و فعالیت‌های ارزشمند و فاخری در استان صورت گرفت که با همکاری صداوسیمای مرکز فارس و اصحاب رسانه استان بود.

او اظهارداشت: این حق استان فارس است که همیشه در قله باشد و در حوزه دفاع مقدس نیز استان فارس با تقدیم ۱۵ هزار شهید و ۲۷۰ هزار رزمنده نقش ارزنده و تاثیرگذاری در فداع مقدس داشته است که باید این دستاورد‌ها توسط هنرمندان برای جامعه و کشور بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان داشت: این هنرمندان هستند که می‌توانند با فعالیت فاخر هنری خود در جامعه تاثیرگذار باشند و بتوانند در جامعه فرهنگسازی کنند و امروز کشور نیازمند فرهنگ سازی است تا از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصادی، اجتماعی و ... خارج شود.

کوشکی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و دستاورد‌های ارزشمند رزمندگان و شهدا یک گنج عظیم و ارزشمندی است که این گنج باید توسط هنرمندان استخراج و برای جامعه و نسل‌های آیند اشاعه و گسترش شود.

او با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس که شامل موزه آرای و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و تجهیزات نظامی است پرداخت و افزود: اصل برنامه ما به سرانجام رساندن گالری موزه دفاع مقدس است که ۷۰ سوژه به تصویب رسیده است که در گالری در حال انجام و طی مراحل در گالری است که امیدواریم بتوانیم تاپایان امسال به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خطاب به هنرمندان گفت: پشتیبانی و حمایت از هنرمندان و ایجاد زمینه لازم جهت امنیت هنرمندان را که لازمه تولید یک فعالیت فاخر هنری است را انجام خواهیم داد و درخواست داریم از هنرمندان که وارد میدان تولید آثار با نگاه متفاوت و نو به حوزه دفاع مقدس داشته باشند که مورد توجه جامعه و مخاطب پسند باشد و جامعه بتوانند از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس الگو برداری کنند.

کوشکی بیان داشت: باید زاویه‌های گوناگون دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه بازگو کنیم و شاخص‌ها و الگو‌های دفاع مقدس شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.