کاخ ریاست جمهوری مصر اعلام کرد در نشست ۳ جانبه رؤسای‌جمهور اردن، مصر و عراق، درباره راه‌های افزایش همکاری مشترک در زمینه‎‌های مختلف صحبت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نون الخبریه، کاخ ریاست‌جمهوری مصر بعد از نشست ۳ جانبه بغداد که متشکل از «مصطفی الکاظمی»، رئیس‌جمهور عراق، «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر بود، بیانیه‌ای رسمی صادر کرد.

«بسام راضی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری در مصر در خصوص این نشست گفت: «در نشست ۳ جانبه درباره راه‌های افزایش همکاری مشترک در زمینه‎‌های مختلف بین ۳ کشور در چارچوب روابط تاریخی و برادرانه‌ای که آن‌ها را متحد می‌کند، صحبت شد.»

در طی این اجلاس «السیسی» حمایت از اجرای پروژه‌های استراتژیک و سازوکار همکاری ۳ جانبه، به‌ویژه در سطوح سیاسی و امنیتی را خواستار شد.

این سه رهبر همچنین درمورد راه تقویت زمینه‌های همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد مرحله جدیدی از ادغام استراتژیک بین سه کشور «عراق، اردن و مصر» براساس اهداف توسعه مشترک و به‌ویژه با توجه به روابط قوی تاریخی و مردمی گفت‌وگو کردند.

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر افزود: «در این اجلاس برجسته‌ترین موضوعات منطقه‌ای و پرونده‌های مورد توجه مشترک به‌ویژه تحولات فلسطین ازجمله تأسیس دولت مستقل فلسطینی که مطابق با مصوبات مربوط به مشروعیت بین‌المللی نیز باشد مورد مناقشه قرار گرفت، و از تلاش‌های مصر برای آرام کردن اوضاع فلسطین نیز تشکر شد.»

این نشست همچنین به تلاش برای مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی افراطی پرداخت و رؤسای‌جمهور عراق و مصر و پادشاه اردن اعلام کردند که باید با این ایدئولوژی مبارزه شود تا منافع کشور‌ها و ملت‌ها به خطر نیافتد.

دور آخر نشست رؤسای‌جمهور عراق، اردن و مصر در امان، پایتخت اردن برگزار شد و درباره هماهنگی مواضع کشور‌ها در مسائل منطقه و تقویت همکاری اقتصادی و تجاری میان سه کشور گفت‌وگو شد و وزرای این کشورها نشست‌های متعددی در قاهره داشتند و درباره مسائل مورد اهتمام طرف‌ها رایزنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار