معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آزمایشگاه مولکولی کردستان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert) تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در راستای دسترسی آسان و عادلانه به خدمات نوین، آزمایشگاه مولکولی استان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert) مجهز شده است.

او افزود: امید است این موفقیت، گام مهمی در ارتقای سلامت استان و بهبود و گسترش کیفیت خدمات در حوزه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری سل باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل با همکاری و مشارکت سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است.

قادری با اشاره به اینکه به واسطه این دستگاه، علاوه بر تشخیص سل مقاوم به درمان، تشخیص سل در فاصله زمانی کمتر از ۹۰ دقیقه امکان پذیر است، تصریح کرد: در حالت عادی و با استفاده از روش‌های معمول، فرایند تشخیص بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.

او ابراز امیداوری کرد: با راه اندازی و شروع به کار این دستگاه، روند تشخیص و بررسی مقاومت دارویی و نیز درمان موفق بیماران مسلول، تحولی بزرگ و قابل توجه می‌یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه پیشتر برای تشخیص مقاومت دارویی سل و شناسایی گونه‌های مقاوم به آنتی بیوتیک، نمونه‌ها به آزمایشگاه قطب کشور، ارسال می‌شد که از نظر صرف هزینه و تسریع در جوابدهی، مشکلاتی ایجاد شده بود، گفت: با راه اندازی این دستگاه، مشکلات مذکور رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.