پویایی رکن اصلی در مسیر توسعه

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: واحد تحقیق و توسعه باید پویا و فعال باشد و با مراکز علمی به روز کشور ارتباط بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رضا فلاح مبارکه، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در دیدار با معاون برنامه ریزی، مدیران و سرپرستان این مجموعه با تاکید بر کار سیستمی، گفت: در دنیای امروز اگر شرکت بزرگی مانند سنگ آهن بخواهد سنتی کار کند حیات آن به خطر افتاده و به فنا خواهد رفت.

او با بیان اینکه واحد تحقیق و توسعه باید پویا و فعال باشد و با مراکز علمی به روز کشور ارتباط بگیرد و از نخبگان و استعداد‌ها کمک بگیرد تا معضل‌ها و مشکلات حل شود، افزود: بدون شک نقاط ضعف در سیستم وجود دارد، اما به سمت شناسایی و رفع آنان رفته ایم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ضعف عمده سیستم را مستند سازی دانست و گفت: اگر سیستمی عمل کنیم و از کار واحد‌ها مطلع و هم پوشانی داشته باشیم موفق خواهیم بود و این واحد باید راهبرد دهد، چراغ راه آینده را مشخص و تغییرات را رصد کند.

فلاح مبارکه در بخش دیگر سخنان خود در بحث آب با اشاره به امضا تفاهم نامه بین شرکت سنگ آهن و آبفای یزد، بیان کرد: با انجام این طرح که عملیات اجرایی آن طی بازه زمانی چهار ساله انجام خواهد گرفت، از سال ١٤٠٤ و به مدت ٢٥ سال مجوز بهره‌برداری از پساب شهری یزد به شرکت سنگ آهن واگذار شد و به میزان ۴۵۰ لیتر آب می‌توانیم برداشت کنیم که به مرور اضافه می‌شود و به ۸۰۰ لیتر می‌رسد و نیاز تمام صنعت و فضای سبز ما را رفع خواهد کرد.

او ادامه داد: با افتتاح فاز اول پروژه فاضلاب شهری و ناحیه (ب) روزانه ۸۹ لیتر در ثانیه آب وارد تصفیه خانه می‌شود و روزانه حدود ۲۰ منزل به شبکه فاضلاب شهری وصل می‌شود که یک لیتر به خروجی اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در بحث تامین خوراک مجموعه، بیان کرد: خوشبختانه پیمانکار معدن آریز مشخص شده و ۴۰ تن باطله برداری برای امسال در دستور کار قرار داده ایم و طی ۳ یا ۴ سال آینده به ماده معدنی خواهیم رسید که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون تن شناسایی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.