بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

میانگین قیمت مسکن در تهران به ۲۹.۶ میلیون تومان رسید

بانک مرکزی گزارش بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال را منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قیمت هر متر مربع، ۲۹.۶ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش   گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه امسال را منتشر کرد که نشان می‌دهد در ماه مذکور ۵ هزار و ۱۰۲ فقره معامله مسکن ثبت شده که نسبت به ماه قبل از آن (اردیبهشت ۱۴۰۰) رشد ۲۹.۶ درصدی داشته، ولی نسبت به ماه مشابه سال قبل (خرداد ۱۳۹۹) کاهش ۵۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در خرداد امسال ۲۹ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به اردیبهشت امسال افزایش ۳ درصدی و نسبت به خرداد سال گذشته رشد ۵۶.۶ درصدی دارد.

بیشترین متوسط قیمت در منطقه یک تهران با متری ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اتفاق افتاده و کمترین متوسط قیمت به منطقه ۱۸ با متری ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان اختصاص دارد.

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با ۷۰۸ فقره معامله بود و سپس منطقه ۱۰ با ۴۹۸ معامله و منطقه ۴ با ۴۱۳ معامله در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین تعداد معاملات مسکن نیز در خردادماه امسال به منطقه ۱۹ با ۴۴ و سپس منطقه ۲۲ با ۷۰ فقره معامله مسکن تعلق داشت.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیشترین سهم تعداد معاملات مسکن در خرداد امسال به واحد‌های مسکونی واقع در دامنه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۶ درصد اختصاص دارد. همچنین بیشترین معاملات مسکن به واحد‌های با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات مسکن خرداد امسال تعلق یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دیگه هیج جا نمیشه خونه خرید تو استان های بزرگ که قیمتها اصلا خنده داره تو شهرکهای اطرافشونم مثلا یه جایی که قیمت زمین متری ۲میلیون بوده الان همونا میگن متری ۱۵میلیون به بالا کی دیگه میتونه خونه بخره اجاره خونه هاهم که دیگه نگو طرف میخواد از یه خونه کوچیک پول ده تا خونه را در بیاره واقعا نمیدونیم چیکار بکنیم بد میگن چرا انقدر همه افسردن چرا نا امیدن به قل این دوستمون زمین که تحریم نیست خوب زمین در اختیار مردم بزارین والا به خدا خودشون دوتا اتاقم توش بسازن بهتره تا این همه اجاره بدن هر روز اسباب و وسایلشونا از اینور به اون ور رکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لابد در تهران با خاک طلا خونه میسازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آخوندی کجایی؟! چرا بدون پاسخ به ملت گذاشتنت به همین راحتی بگذاری بری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ببرازخانی
۲۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چه خبر خوشی برای مستاجرین کم درامد وبازنشسته های ارزو به دل مانده برای خانه دار شدن ، هر(یک) متر مسکن در تهران مساوی حقوق یکسال حقوق بگیر ان اگر نخورند نیاشامند نپوشند بیمارنشوند هیچ هزینه ای حتی یکریال پرداخت نکننددرپارک مسکن کنند..... اخر این چه دولتی است؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
زمین رایگان بدید به جوون ها و بی خانه ها نکنه زمین هم تحریمم مرگ بر امریکای ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خداییش مسخره است
چرا باید قیمت خونه اینقدر زیاد باشه
همه حق دارند خونه داشته باشند و خونه شون رو عوض کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چشمتان روشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یعنی یه کارگر با پس انداز نصف درآمد ماهیانه باید یکسال و سه ماه کار کنه تا ۱ متر خونه بخره زیبا نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ملت رو بدبخت کردید. کی دیگه خونه میتونه بخره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۹:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شما فرض بگیر متری 30 تومن یعنی 70 متر خونه میشه 2 میلیارد و 100 میلیون ؟
واقعا ترسناکه :)
دلار 25 هزار تومن حساب کنی میشه 84 هزار دلار، میدونید با این مقدار پول تو چه کشور هایی چه خونه هایی چه ماشین هایی میشه خرید ؟؟ چند هزار متر خونه میشه خرید ؟؟؟
دیگه ظلم از این بدتر ؟؟ امیدوارم مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی از همین جمعه ها ظهور کنه.
آخرین اخبار