به بار نشستن درخت خرما در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان سوژه شهروندخبرنگار ما شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درخت خرما از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید ۴۲ بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از میوه‌های بهشتی می‌دانند.

این میوه خوشمزه تک‌لپه‌ای و گرمسیری از تیره نخل‌ها است که میوه خوراکی و دارای پوستی نازک و طعمی شیرین و هسته‌ای سخت دارد؛ که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردند.

از جمله فواید مصرف خرما برای سلامتی می‌توان به رفع یبوست، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم‌خونی، اسهال، سرطان دستگاه گوارشی و بسیاری دیگر از مشکلات جسمی اشاره کرد.

از خواص خرما این است که برای افزایش وزن نیز مفید است و سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، و فیبر است.

این میوه‌ خوشمزه حاوی روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیوم است که همگی برای حفظ سلامتی بدن مفید هستند. به گفته‌ی برخی متخصصان سلامت، مصرف روزانه یک خرما برای داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم بسیار ضروری است.

خواص این میوه خوشمزه برای سلامتی موجب شده تا به عنوان یکی از بهترین مواد خوراکی برای رشد ماهیچه‌ها شناخته شود. ترکیب پوره‌ی خرما با شیر، ماست، نان یا کره طعم لذیذ آن را صد چندان می‌کند و برای کودکان و بزرگسالان مفید است، به ویژه برای افرادی که دوره‌ی نقاهت از بیماری یا جراحت را پشت سر می‌گذارند.

شهروندخبرنگار ما از به بار نشستن این میوه خوشمزه در محله تاریخی و مذهبی یزلان در شهرستان آران و بیدگل فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: سید شهاب مرتضوی - آران و بیدگل


بیشتر بخوانید:

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار