رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خانواده‌ها خواست تا ضمن خودداری از تجمع در اماکن شلوغ، از مسافرت نیز بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با توجه به تصمیم گیری‌های ستاد استانی و کشوری مقابله با کرونا، و آغاز فصل تابستان، تعطیلات دانش آموزان و روند رو به افزایش آمار مبتلایان، بیان کرد:  خانواده‌ها ضمن خودداری از تجمع در اماکن شلوغ مانند مراکز خرید، اماکن گردشگری و تفریحی، از مسافرت نیز بپرهیزند.

او اظهار کرد: با توجه به وضعیت و رنگ بندی مناطق مختلف استان و کشور، شهروندان از مسافرت به دیگر شهر‌های استان و کشور با وضعیت نارنجی و قرمز پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه وضعیت بیماری در استان شکننده و رو به گسترش است، گفت: مدافعان سلامت در مراکز ۱۶ ساعته، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در وضعیت آماده باش کامل بوده و خدمات سلامت بی وقفه در حال ارائه است.

دکتر لطفی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰، بر ضرورت حفظ و تامین سلامت دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرده و پیش بینی تمهیدات لازم برای رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

این مقام مسئول با این هشدار که کروناویروس در کمین سلامت جامعه است، از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی برای حضور در مراکز خرید، تا حد امکان از تردد غیرضروری در مراکز شلوغ سطح شهر خودداری کنند.

دکتر لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار