مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در جشنواره ملی فردوسی که به صورت مجازی برگزار شد،از ۳۴ اثر برگزیده در این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه سومین جشنواره ملی فردوسی که امروز در گیت بوستان اهواز برگزار شد، گفت: دوره‌های قبل این جشنواره به صورت مجازی برگزار و دلیل نام‌گذاری این جشنواره به نام فردوسی به دلیل خلق آثار ارزشمند حماسی در قرن چهارم و پنجم است.

او افزود: به علت علاقه‌ای که فردوسی به تمدن، زبان و سرزمین خود داشت، شاهنامه بی‌بدیل را در قالب ۵۰ هزار بیت شعر طی ۳۰ سال خلق کرد.

مودت بیان داشت: مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیش از یکهزار و ۵۰۱ اثر از ۳۲ استان است که ۳۴ اثر به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان مدارس سمپاد، دانش‌آموختگان و فرهنگیان این مدارس است که در قالب‌های داستان‌نویسی، شعر، مقاله و دلنوشته برگزار شد.

او در پایان گفت: سومین جشنواره ملی فردوسی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بنیاد نخبگان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.