برش استانی سند مهندسی فرهنگی در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سند مهندسی فرهنگی با محوریت ۵ مساله فرهنگی اولویت‌دار شامل تشدید فقر فکری در حوزه اخلاق و فرهنگ عمومی، تضعیف بنیان خانواده در حوزه سبک زندگی، ضعف مدیریتی و محتوایی در حوزه فضای مجازی، ضعف در تولید و توزیع محصولات فرهنگی و کم‌توجهی به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در حوزه هویت بومی و محلی به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این نشست گفت: مشارکت ۴۹ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کرونایی و جنگ روانی دشمن حماسه‌ای بزرگ و ناامید کننده دشمن بود.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی، گرانی، فاصله گرفتن مسئولان میانی از مردم، جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن و پیاده نظام آن‌ها برای عدم مشارکت مردم در انتخابات، مانع از حماسه حضور در این رویداد بزرگ ملی نشد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حتی اشکالاتی فنی در دستگاه‌های الکترونیکی رای گیری که در روز انتخابات بوجود آمد مانع از حضور حماسی مردم نشد.

اوادامه داد: آیت الله رئیسی با ۶۲ درصد آرا مردم به ریاست قوه مجریه انتخاب شد و امیدواریم کابینه پرتلاش و جهادی ایشان در خدمت رسانی به مردم موفق باشند.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها باید برای احیای اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی تلاش کنند گفت: پررنگ کردن نقاط ضعف و بزرگنمایی مشکلات و نارسایی‌ها، باعث دل‌نگرانی و کاهش اعتماد مردم می‌شود و باید در کنار بیان مشکلات، دستاورد‌ها و موفقیت‌های کشور هم انعکاس یابد.

پورمحمدی افزود: در ۸ سال گذشته به دلیل تحریم‌های شدید و بی‌سابقه، شرایطی حتی دشوارتر از دوران جنگ تحمیلی داشتیم، اما با این حال کار‌های بزرگی هم در کشور انجام شده است که باید این موفقیت‌ها را بازتاب دهیم.

او همچنین از مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد و گفت: با وجود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان، با عنایات الهی، زمان‌شناسی مردم و توصیه‌های رهبری، مشارکت خوبی در انتخابات داشتیم که مایه قوت قلب دوستداران و نگرانی بدخواهان انقلاب شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.