دولت سودان اعلام کرد پس از محاکمه محلی عمر البشیر و تنی چند از مقامات دولتش، آن‌ها را به دادگاه کیفری بین المللی تحویل می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام رسمی دولت سودان اعلام کرد عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده این کشور و اعضای برجسته دولت وی به دادگاه کیفری بین المللی تحویل داده می شوند.

بوتینا دینار، وزیر امور فدرال سودان در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت تصمیم گرفته است که عمر البشیر و سایر جنایتکاران را به دادگاه کیفری بین المللی "ICC"  تحویل دهد».

وی گفت: تحویل آنها پس از پایان محاکمه عمر البشیر در دادگاه‌های محلی صورت می‌گیرد.

دادگاه مستقر در لاهه پیشتر عمر البشیر و سه مقام دولتی در زمان او را به جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت متهم کرده بود.

پیشتر، حکومت محلی ولایت جنوب دارفور از کشته شدن ۳۶ نفر از جمله یک نظامی ارتش این کشور و زخمی شدن ۳۲ نفر دیگر در درگیری بین قبایل الفلاته و التعایشه در منطقه مندوا خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیرو‌های طرفدار دولت و اقلیت‌های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

در اواسط فروردین ماه شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی، وضع فوق‌العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پایان دادن به درگیری‌های قبیله‌ای را به نیرو‌های انتظامی تفویض کرد.

دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان، پس از ماه‌ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه‌های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار