رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه ریزی در کردستان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه به میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون میزان جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سپری اضافه کرد: در فروردین امسال چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

او افزود: در اردیبهشت ماه هم بیش از سه میلیون قطعه و در خرداد هم بیش از سه میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه و در پنج روز نخست تیرماه هم ۳۲۹ هزار و ۳۱۵ قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۳۲۵ تن جو، ذرت و کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

سپری با اشاره به اینکه کردستان به عنوان معین استان البرز برای صادرات مرغ به این استان تعیین شده است، یادآور شد: تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۰۳ قطعه مرغ به خارج استان صادر شده است.

او با بیان اینکه نیاز روزانه مرغ در استان ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن است، اضافه کرد: اولویت ما تامین نیاز و تنظیم بازار استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.