شرکت مایکروسافت اخیرا ویندوز ۱۱ را رونمایی و اکنون اعلام کرد که در این ویندوز دیگر از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ در دوره‌ای از عمر ویندوز ۱۰ کاربران به مرورگر‌های Internet Explorer، نسخه قدیمی Microsoft Edge و Edge جدید دسترسی داشتند. این سه مرورگر، وضعیت نامشخص و بلاتکلیف مایکروسافت را در دنیای مرورگر‌ها نشان می‌دهد، اکنون مایکروسافت اعلام کرده اینترنت اکسپلورر را بازنشسته می‌کند و دیگر اثری از آن در ویندوز ۱۱ نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


خداحافظی ویندوز با اینترنت اکسپلورر 

مایکروسافت دیروز فاش کرد که اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱ غیرفعال خواهد شد. در ابتدا نگرانی‌هایی وجود داشت که تا اواسط سال آینده میلادی که قبلا گفته شده بود زمان بازنشستگی این مرورگر است، کاربران می‌توانند در ویندوز ۱۱ نیز از آن استفاده کنند، اما خبر‌های جدید حاکی از آن است که این مرورگر دیگر در نسخه جدید ویندوز نخواهد بود.

سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره گفت:" موتور MSHTML به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز ۱۱ وجود خواهد داشت تا توان حالت IE در مایکروسافت اج را تامین کند. "

حذف اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱

کارشناسان حوزه فناوری انتظار نداشتند که مایکروسافت با توجه به پایان پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر آن را در ویندوز ۱۱ قرار دهد، اما این شرکت اعلام کرده بود که LTSC ویندوز ۱۰ در سال آینده میلادی، باز هم از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی کند. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که دیگر از اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱ استفاده نمی‌کند و اگر کاربران از شورتکات‌های اینترنت اکسپلورر هم استفاده کنند به مرورگر مایکروسافت اج هدایت می‌شوند.

حذف اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۱

برای نخستین بار در ۲۰ ساله گذشته است که نسخه جدید ویندوز اینترنت اکسپلورر را برای کاربران عرضه نمی‌کند. برای اولین بار در تاریخ شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۷، اینترنت اکسپلورر روی ویندوز OEM Service Release 2.5 در اختیار کاربران قرار گرفت. اینترنت اکسپلورر در دنیای مرورگر‌ها بی رقیب بود، اما گوگل کروم و فایرفاکس با ورودشان به این دنیا، صحنه بازار را تغییر دادند. مایکروسافت هم به سراغ مرورگر اج رفت، اما نتوانست کاربران را راضی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار